cremalover schreef:Die discussie is inderdaad uitvoerig aan de orde geweest. Ik heb de originele L1 altijd als dipper gezien
Hangt dan deels van de definitie af. En daar is inderdaad treurig lang over doorgezeken zonder verder enig effect.
cremalover schreef:Maar ik vind het wel apart dat deze machine nu volledig uit het assortiment gaat.
Je hebt dan kennelijk weinig kaas van de markt gegeten
Toen ik de nieuwe Toyota Yaris kocht was de oudere ook niet meer in productie.
Je kunt nog wel de iPhone 6 kopen terwijl ik de 7 heb, maar dat wil niet zeggen dat Apple twijfelt welke nu de betere is. Het feit dat er een 7 is gekomen betekent ook niet dat men zich achteraf in de 6 heeft vergist hoewel die destijds met veel enthousiasme werd gepresenteerd.
Twee even grote machines voor thuis zou de productie en voorraad extra kostbaar maken zonder dat daar reden voor is. Wie de eerdere machine wilde hebben had daar alle gelegenheid voor en wie er nu alsnog een wil kan uitkijken naar de machines die nu te koop komen bij mensen die de L-R ervoor in de plaats zetten.
De L-R kon voorheen niet worden gemaakt omdat de beschikbare rotatiepompen te groot waren en daardoor niet in de machine van dezelfde maat zouden passen.
Een ander nadeel kon zijn dat de machine een heel stuk duurder zou worden maar daar is Brexit te hulp geschoten, zodat mensen buiten de UK de L-R kunnen aanschaffen voor de prijs van de voorganger een jaar geleden.