Re: Handmaler zoektocht

11
Ik ben erg blij met de kinu M47. Ik heb er geen aandelen, ook geen contact meer met ze. Gewoon een hele goede en fijne maler: Geen getrapte verstelling dus geen klikjes tellen, gewoon duidelijke instelling. Maalt prettiger door iets meer weerstand tijdens het malen en de commandante vind ik net wat te dik om fijn vast te kunnen houden en op smaak geweldig. Inzetbaar voor filter en espresso en een super strakke uitlijning van de maalschijven. De uitstulping op de kinu voor je duim is ook heel prettig om tegendruk te geven, en dan is de commandante ook nog wat dikker dus je moet goed knijpen tijdens malen.
De commandante is uiteraard ook een goede maler maar ik prefereer de Kinu M47.
(Ps: ik heb ze allemaal ook zelf gehad ;) )
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: RE: Re: Handmaler zoektocht

12
lmg475 schreef:TS heeft aangegeven dat hij enkel voor slow moeten dienen. Daar is de Commandante zeer geschikt voor en hij blijft een stuk goedkoper dan de Kinu en dat heeft misschien ook meegespeeld. Maar de kinu zijn mooie en goede malers, daar is geen twijfel over.
Commandante MK3 is prima voor filterkoffie. Het is slechts mijn bescheiden mening waarom ik de Kinu M47 prefereer boven iedere andere handmaler die momenteel verkrijgbaar is.

Verschil in prijs valt wel mee toch? Of heb ik de prijzen mis?
Commandante mk3 220 euro
Kinu M47 250 euro
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

13
Ik zag zondag weer eens die Kinu malers.Is echt ongelooflijk mooi gemaakte apparatuur.En niet te duur voor wat je krijgt.De M- 68 staat dankzij een simpel siliconematje als geschroefd aan het aanrecht.Nergens iets van speling en en zeer soepel en wrijvingsarm mechanisme.Top.

14
Het is de commandante geworden omdat: ik het design het mooiste vond. Hij zeker voldoet aan wat ik ermee wil doen. De prijs iets scherper is alhoewel ik hel iets duurder betaald heb kom ik achter, maar ach shit happens. En ik hel zag staan op AFC, vrouwlief erbij was en op die moment haar tot de aankoop kon overtuigen. ;) bij het uitpakken thuis viel de dikte indd ietsje tegen maar cava nog.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk