Pti schreef:Ja dat snap ik, maar ik kan me niet voorstellen dat Riess "opeens" zijn eigen groep gaat ontwikkelen, zijn huidige modellen zijn naar zijn zeggen immers als de beste dus dat laat weinig ruimte voor verbetering.
Ik heb Reiss inmiddels een paar keer gesproken over dit project. Het gaat wel degelijk om een een hele nieuwe in eigen huis ontwikkelde groep. De Compact wordt niet ontwikkeld als een betere machine dan zijn grote broers. Wel als een kleiner alternatief...
Ik heb veel respect voor zo'n project. Het zelf ontwikkelen van onderdelen en zeker een hele groep is een stuk ingewikkelder dan de zoveelste geassembleerde machine uit standaard parts. Daar zijn er langzamerhand wel genoeg van.
Maar voor een kleine lever machine zie ik een goede toekomst. Er is nu bar weinig te koop tussen zeg een Pavoni of Strega...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs