bobbee schreef: wo 03 jan 2018, 11:53
@frup:
Andere vraag, waarom heb je geen londinium gekozen met regelbare pre infusie? Ik zou daar persoonlijk eerder voor kiezen. Ik ben wel benieuwd waarom je de profitec hebt gekozen eerlijk gezegd.
Het was dan ook een lastige keuze. Ik wilde wel graag een vaste wateraansluiting, zonder aparte kit of verwijderen van de pomp. Ander punt voor mij was dat L geen distributeur of servicepunt in Nederland heeft. Mocht er een garantie issue zijn, dan vind ik het persoonlijk prettiger als ik bij een Nederlandse leverancier terecht kan. Dat verklaart ook waarom ik niet heb gekozen voor een Fio of de Bosco Sorrento. Verder wilde ik eigenlijk ook niet meer uitgeven dan ik nu heb gedaan. De Alex Leva viel af omdat de stoompijp rechts zit (in mijn situatie niet handig). De Pompei heeft een, voor mij, te grote footprint. Afgezien van het geluid, dat zeker opgelost gaat worden, ben ik erg tevreden over de output van de Profitec. Wat mij ook opvalt is dat de maling/dosering veel nauwer luistert dan met mijn vorige E61.