12
door fransg
Het ACF was weer een fantastisch festijn. Buiten sprak ik Wouter Strietman en zijn stagiair, die me vertelden over ontwikkelingen en plannen bij hen. Toen ik binnenstapte liep ik bijna meteen Giancarlo Matarazzi van Capriole tegen het lijf en hij vertelde me dat ze daar gelukkig alweer zijn bekomen van de diefstal van zoveel koffie-apparatuur enige tijd terug. Ook spraken we even over koffiebranden, hoe hij op zijn machine en ik op de mijne gas/stroom terugnemen bij nadering van FC en hoe hij de ontwikkeltijd daarmee verlengt.
Nog even rond gelopen. Diverse standjes met zo op het oog te zien méér dan verrukkelijke versnaperingen van kokos, chocolade en koek waar ik dus snel zonder te kijken voorbij moest, ook enkele stands van mensen die groene koffiebonen uit hun streek aan de man brengen, vele stands van mensen die hun gebrande koffie willen introduceren en tal van plekken waar koffie-apparatuur staat te popelen, van de bekende espresso-merken tot alle denkbare manieren van druppelen en gieten. Bij al die dingen bleef ik niet stilstaan, want voor je het weet ga je even kijken, krijg je een bekertje aangeboden, moet je eigenlijk zeggen wow wat lekker en gaat men je van allerlei wetenswaardigheden vertellen, waarna je van beide kanten staat te hopen dat men afscheid neemt, verder moet, nog contact op zal nemen en dergelijke.
Na 15 minuten zat ik weer op de fiets, in het vrolijke zonnetje.
Volgend jaar weer, zeker weten!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino