Re: Ultiem vliegen

11
Op het moment dat de kap eraf gaat zal je het toestelleke flink moeten trimmen, die gaat dan alle kanten op die je liever niet wilt.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Ultiem vliegen

12
@3aan schreef: di 12 feb 2019, 21:00 Op het moment dat de kap eraf gaat zal je het toestelleke flink moeten trimmen, die gaat dan alle kanten op die je liever niet wilt.
Dat houd je onder controle met de stuurknuppel. Die kap is er in een klap vanaf, dat is geen gebeurtenis waar je lang mee moet worstelen. Het aftrimmen komt daarna wel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Ultiem vliegen

15
Ieder zijn ding ;) . Ik stap liever uit dan dat ik blijf zitten (zolang er verder nog maar wel iemand blijft zitten om het ding te besturen) :mrgreen: .
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: Ultiem vliegen

16
Je bent dan wel als eerste beneden! Wat wel een voordeel kan zijn, ook omdat je dan eveneens alweer eerder klaar bent voor de start. Tenminste, ik weet eigenlijk niet hoeveel tijd je kwijt bent aan het weer in de rugzak proppen van de chute. Doe je dat zelf of is er een soort stomerij op de luchthaven waar ze zoiets wassen, strijken en opgevouwen klaarleggen? Past de chute in een wasmachine, en/of gaat die stuk van waspoeier?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Ultiem vliegen

17
Bij een overlandvlucht met een zweefvliegtuig droeg je altijd een parachute. Voor als het echt nodig was om onderweg uit te stappen om het vege lijf te redden. Dat dan bij het loskoppelen van de cocpitkap deze kap wegvloog was wel het minste probleem op dat moment. Ik heb het nooit hoeven uitproberen gelukkig.
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Re: Ultiem vliegen

18
Wij trokken soms een parachute aan wanneer we eigenlijk een beetje te licht waren voor het toestel (alleen in een tweezitter bijvoorbeeld), dat was dan simpeler dan gewichten voorin schroeven. Maar dat waren dan zulke oude leger-parachutes, niemand kreeg aanvechting om te kijken of je daar net zo zacht mee kon landen als met het toestel nog even afgezien van de vraag waar het verlaten vliegtuig dan achteraf opgehaald zou moeten worden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Ultiem vliegen

19
Vouwen van een parachute doe je zelf en is voor een ervaren parachutist hooguit 10min werk. Aangezien ik vanaf een hoogte van 4km na 2,5min weer aan de grond sta gaat dat allemaal best hard. Ik vind landen met een vliegtuig meestal minder fijn doordat ik het niet gewend ben maar dat is een ander verhaal. Zo krijg je mij ook niet een luchtballon in zonder dat ik er boven uit mag want landen met zo'n ding wil ik liever niet meemaken :D .
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: Ultiem vliegen

20
Erik82 schreef:Vouwen van een parachute doe je zelf en is voor een ervaren parachutist hooguit 10min werk. Aangezien ik vanaf een hoogte van 4km na 2,5min weer aan de grond sta gaat dat allemaal best hard. Ik vind landen met een vliegtuig meestal minder fijn doordat ik het niet gewend ben maar dat is een ander verhaal. Zo krijg je mij ook niet een luchtballon in zonder dat ik er boven uit mag want landen met zo'n ding wil ik liever niet meemaken :D .
Afbeelding
Wat grappig om dingen in....als skydiver te zien! Jij hebt nog een optie, ik vind landen, luchtballon landing en parachute springen niks! Vliegtuig zonder kap sla ik ook meestal graag over.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!