Pagina 2 van 3
Re: Ultiem vliegen
Geplaatst: di 12 feb 2019, 21:00
door @3aan
Op het moment dat de kap eraf gaat zal je het toestelleke flink moeten trimmen, die gaat dan alle kanten op die je liever niet wilt.
Re: Ultiem vliegen
Geplaatst: di 12 feb 2019, 21:43
door fransg
@3aan schreef: di 12 feb 2019, 21:00
Op het moment dat de kap eraf gaat zal je het toestelleke flink moeten trimmen, die gaat dan alle kanten op die je liever niet wilt.
Dat houd je onder controle met de stuurknuppel. Die kap is er in een klap vanaf, dat is geen gebeurtenis waar je lang mee moet worstelen. Het aftrimmen komt daarna wel.
Re: Ultiem vliegen
Geplaatst: di 12 feb 2019, 22:38
door @3aan
Re: Ultiem vliegen
Geplaatst: di 12 feb 2019, 23:49
door fransg
@3aan schreef: di 12 feb 2019, 22:38
Ja en wil jij er dan uitstappen?!
nee nooit van plan geweest
Re: Ultiem vliegen
Geplaatst: wo 13 feb 2019, 07:17
door Erik82
Ieder zijn ding
. Ik stap liever uit dan dat ik blijf zitten (zolang er verder nog maar wel iemand blijft zitten om het ding te besturen)
.
Re: Ultiem vliegen
Geplaatst: wo 13 feb 2019, 09:13
door fransg
Je bent dan wel als eerste beneden! Wat wel een voordeel kan zijn, ook omdat je dan eveneens alweer eerder klaar bent voor de start. Tenminste, ik weet eigenlijk niet hoeveel tijd je kwijt bent aan het weer in de rugzak proppen van de chute. Doe je dat zelf of is er een soort stomerij op de luchthaven waar ze zoiets wassen, strijken en opgevouwen klaarleggen? Past de chute in een wasmachine, en/of gaat die stuk van waspoeier?
Re: Ultiem vliegen
Geplaatst: wo 13 feb 2019, 09:31
door kilo
Bij een overlandvlucht met een zweefvliegtuig droeg je altijd een parachute. Voor als het echt nodig was om onderweg uit te stappen om het vege lijf te redden. Dat dan bij het loskoppelen van de cocpitkap deze kap wegvloog was wel het minste probleem op dat moment. Ik heb het nooit hoeven uitproberen gelukkig.
Re: Ultiem vliegen
Geplaatst: wo 13 feb 2019, 10:57
door fransg
Wij trokken soms een parachute aan wanneer we eigenlijk een beetje te licht waren voor het toestel (alleen in een tweezitter bijvoorbeeld), dat was dan simpeler dan gewichten voorin schroeven. Maar dat waren dan zulke oude leger-parachutes, niemand kreeg aanvechting om te kijken of je daar net zo zacht mee kon landen als met het toestel nog even afgezien van de vraag waar het verlaten vliegtuig dan achteraf opgehaald zou moeten worden.
Re: Ultiem vliegen
Geplaatst: wo 13 feb 2019, 12:45
door Erik82
Vouwen van een parachute doe je zelf en is voor een ervaren parachutist hooguit 10min werk. Aangezien ik vanaf een hoogte van 4km na 2,5min weer aan de grond sta gaat dat allemaal best hard. Ik vind landen met een vliegtuig meestal minder fijn doordat ik het niet gewend ben maar dat is een ander verhaal. Zo krijg je mij ook niet een luchtballon in zonder dat ik er boven uit mag want landen met zo'n ding wil ik liever niet meemaken
.
Re: Ultiem vliegen
Geplaatst: wo 13 feb 2019, 13:27
door bobbee
Erik82 schreef:Vouwen van een parachute doe je zelf en is voor een ervaren parachutist hooguit 10min werk. Aangezien ik vanaf een hoogte van 4km na 2,5min weer aan de grond sta gaat dat allemaal best hard. Ik vind landen met een vliegtuig meestal minder fijn doordat ik het niet gewend ben maar dat is een ander verhaal. Zo krijg je mij ook niet een luchtballon in zonder dat ik er boven uit mag want landen met zo'n ding wil ik liever niet meemaken
.
Wat grappig om dingen in....als skydiver te zien! Jij hebt nog een optie, ik vind landen, luchtballon landing en parachute springen niks! Vliegtuig zonder kap sla ik ook meestal graag over.