Re: Het grote broodbaktopic
1041goed!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Ik gebruik af en toe puur tarwe.bobbee schreef:
Vandaag ook broodje gebakken met 1050. Gisteravond levain gemaakt vandaag afgewerkt. Veel stoom, dunne korst. Smaakt heerlijk.
@3aan schreef:Even een wit brood met bakkersgist 20 gram, 650 tarwemeel, 50 volkoren, 40 gram opgewarmde appelstroop, 420 water gemixt met de superhaak in de Kitchenaid voor 3 minuten, warm weggezet en na een uur 8 minuten gekneed, weggezet voor 45 minuten rees de pan uit, teruggeneed op de plank, voorvorm met vochtige doek en na een uur gevormd en geblikt, na weer een uur in de oven, ben er sinds vandaag achter dat de thermostaat een flinke afwijking heeft, ga even uitzoeken hoe er een PID regeling in te zetten zonder de hele oven te ontmantelen, ga nu voorlopig maar met een vaste temperatuur werken.
Oven kan officieel 270 graden maar gaat door tot 330+
200 = 227
225 = 258
250 = 290+
Dit zijn de uitschakelwaarden, na gemiddeld 20 graden schakelde die weer het element in.
Uiteraard digitaal gemeten, bij de hoogste meting klapte het glas van de in de oven geplaatste ovenmeter.
Dat vraag ik mij af want Kitchenaid klantenservice zegt ook ijskoud 1 jaar garantie en klaar. Nu brood in de oven , leasons learned altijd controleren of de pizzaplaat erin ligt. Nu had ik het brood bijna op het rooster gemikt. Eens kijken of de staan er levend uit komt nu er een brood op koude steen ligt. Het is even niet anders.bobbee schreef:Gefeliciteerd met de aankoop. 2 jaar garantie is toch wettelijk bepaald?