Pagina 109 van 173

Re: De LONDINIUMs afdeling

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 15:09
door fransg
Erik82 schreef: wo 08 nov 2023, 14:22Er zijn ook genoeg mensen die afgezien hebben van het kopen van een Londinium om deze reden en dat is dan weer niet handig aan een dergelijke houding.
Ik vind dat juist heel goed.

Peter van Kafko vertelde mij eens dat een klant die een Rocket had gekocht de volgende dag belde, niet met een vraag of klacht maar om te melden dat hij had getimed hoeveel seconden er zat tussen het aan- en uit klikken van de pressostaat.

Peter heeft, ondanks hevig protest van de klant, meteen de machine terug laten brengen en hem het geld teruggegeven.

Sommige klanten kun je beter niet hebben. Je weet dat er na dat eerste telefoontje nog vele zouden volgen over niks.

Mensen die drie of meer mails nodig hebben om te dubben of ze de machine nu wel of niet zouden nemen en of een andere niet misschien beter zou zijn, die kunnen volgens mij beter de andere machine nemen en pas later, als ze de nodige avonturen hebben beleefd, nog eens opnieuw kijken.

Re: De LONDINIUMs afdeling

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 15:19
door fransg
Sommige Vectis eigenaren hebben het verschijnsel beleefd dat de pressostaat die op 1.1 zou moeten staan afgesteld op de machine 1.4bar aanhoudt.

De mijne stond ook op 1.4 maar ik denk dat ik dat zelf een poosje gelee heb ingesteld.

Nu probeerde ik 'm op de default 1.1 te zetten maar inderdaad leek de pressostaat niet te reagederen op mijn draaien aan het afstelschroefje.

Ik heb een klein knalgeel rubber hamertje en heb daarmee wat zachte klopjes op de pressostaat gegeven.

Daarna reagederde die wel prima op het afstellen en de machine staat nu keurig op 1.1 te kachelen.

(1.2 op de meter maar dat komt doordat die in koude staat op 0.1 staat)

Re: De LONDINIUMs afdeling

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 15:21
door bobbee
Wie een Londinium koopt moet weten dat hij een machine koopt zonder officieel dealer netwerk, dat is open en duidelijk. Je kunt dus niet met je machine even ergens langs wippen in NL en iets laten oplossen onder garantie. Kafko kan wel een hoop doen of Han van Redspresso en misschien ook Het Hoofdkwartier, de branderij met machine werkplaats maar dat kost geld ook binnen de garantie periode. Voor specifieke onderdelen ben je aangewezen op de Engelse webshop met import kosten want het is geen EU land meer. Als je dat weet als je een Londinium koopt en dan toch nog koopt is er geen onverwacht iets toch als er iets stuk gaat.
De mentaliteit van Reiss is ook algemeen bekend ja, dat moet ik toegeven. Hij heeft mij een aantal keer goed geholpen met informatie en hulp op afstand maar de werkzaamheden moest ik toch echt zelf doen, iets wat niet iedereen kan en wilt doen. Ikzelf zou het ook nooit zoals Reiss opbouwen, al die problemen met machines die je via de mail binnenkrijgt lijkt mij iets om compleet gek van te worden. Zijn keus.
Het zijn puike machines en zetten voortreffelijke koffie maar de beschikbaarheid van originele eigen Fracino onderdelen is niet goedkoop door de import kosten + de hoge DHL verzendkosten. Dat is onderdeel van deze machines en zo heeft ieder merk wel wat. Een EU webshop zou al veel kunnen oplossen voor ons Europeanen.

Re: De LONDINIUMs afdeling

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 15:24
door cremalover
Mijn opa had een slagerij.Kleine middenstander in de jaren 20 van de vorige eeuw tot 1960.
In een mijnwerkers kolonie in Limburg.In die jaren was zoiets geen vetpot.Er werd van ' s morgens 6 uur tot ' savonds 10 uur gewerkt.Mijn moeder heeft me er veel over verteld.
Het gezegde " de klant is koning" had in die tijden echt nog betekenis.Het levensonderhoud hing er van af.Temeer daar in bijna elke wijk van Sittard wel 3 of meer slagerijen te vinden waren.
Zo was er bijvoorbeeld de vrouw van een persoon met aanzien.Die kwam dan de slagerij binnen en zei " slager mijn man heeft last van de maag.Heeft u 100 gram van de haas( biefstuk) voor mijn man?".
Vlak voor sluitingstijd ging mijn opa dan naar achter waar nog een pas geslachte koe hing en snee er de biefstuk uit voor die dame.
100 gram!!!
Dat betekende veel werk voor mijn opa. Moest weer alles schoonmaken,biefstuk uitsnijden etc.
Maar hij deed het .Want klant is koning.
Het waren trouwens meestal de hoger gesitueerden die de meeste noten op hun zang hadden.

Het zijn nu andere tijden maar als ik Reiss was zou ik mijn trots inslikken en iedereen het naar de zin proberen te maken.Ook al is een klacht misschien ongegrond.Reputatie.Hij kan zo maar te gronde gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat Reiss die discussies op de fora prettig vindt.
Trots inslikken en klant proberen tevreden te stellen .

Ik zelf zou het trouwens niet kunnen.Ben wat dat betreft nogal iemand met een explosief karakter.Kan veel heb en tot ik plof.
Dus begrijpen doe ik Reiss wel.Maar of het slim is?

Re: De LONDINIUMs afdeling

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 15:33
door fransg
bobbee schreef: wo 08 nov 2023, 15:21 Wie een Londinium koopt moet weten dat hij een machine koopt zond
Het zijn puike machines en zetten voortreffelijke koffie maar de beschikbaarheid van originele eigen Fracino onderdelen is niet goedkoop door de import kosten + de hoge DHL verzendkosten.
Reiss gaat voor onderdelen ook meer en meer overstappen op gewone trage verzending. DHL kost hem ook veel en soms laat zelfs DHL te wensen over. Zo heeft de DHL bezorger in de oude binnenstad waar Tije woont som sgeen zin in de rit door de smalle steegjes vol toeristen in het wallengebied en gaat het pakket meteen retour zogenaamd "wegens niet thuis".

Re: De LONDINIUMs afdeling

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 15:40
door bobbee
fransg schreef:
bobbee schreef: wo 08 nov 2023, 15:21 Wie een Londinium koopt moet weten dat hij een machine koopt zond
Het zijn puike machines en zetten voortreffelijke koffie maar de beschikbaarheid van originele eigen Fracino onderdelen is niet goedkoop door de import kosten + de hoge DHL verzendkosten.
Reiss gaat voor onderdelen ook meer en meer overstappen op gewone trage verzending. DHL kost hem ook veel en soms laat zelfs DHL te wensen over. Zo heeft de DHL bezorger in de oude binnenstad waar Tije woont som sgeen zin in de rit door de smalle steegjes vol toeristen in het wallengebied en gaat het pakket meteen retour zogenaamd "wegens niet thuis".
Dat is DHL eigen gebeurt hier ook in het met Amsterdam vergeleken uitgestorven Emmen. DHL is echt een #&%* bedrijf omdat ze met zzp'rs werken die per pakketje betaald krijgen dus hoe meer pakketjes zo'n persoon aflevert binnen zo min mogelijk tijd, hoe meer het oplevert voor die bezorger. Ook het sorteren is een ramp, ik rij er weleens voorbij hier en dan zie je allemaal busjes met de achterdeuren open en allemaal pakketjes op de grond of het nu regent of niet.


Re: De LONDINIUMs afdeling

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 15:44
door fransg
cremalover schreef: wo 08 nov 2023, 15:24 Mijn opa had een slagerij.Kleine middenstander in de jaren 20 van de vorige eeuw tot 1960.
Ik ken het. De bakker die als het nodig was ook op zondag nog een taart moest leveren "want we zijn een goede klant".

De kruidenier voordat de 'supermarkt' uit de USA overwaaide: een toonbank, klant die aan de beurt as kon opnoemen wat die wilde en de kruidenier ging het allemaal halen en inpakken en de kosten werden in een boekje opgeschreven, zodat de klant als het salaris binnen was kom komen afrekenen.
cremalover schreef: wo 08 nov 2023, 15:24 Het waren trouwens meestal de hoger gesitueerden die de meeste noten op hun zang hadden.
Dat is gedemocratiseerd, nu heeft elke tokkie een grote bek als iets niet naar de zin is en dreigt je af te maken op de forums of bij de Google review site als je niet exact doet waar de klant "recht op!" meent te hebben.
cremalover schreef: wo 08 nov 2023, 15:24 als ik Reiss was zou ik mijn trots inslikken en iedereen het naar de zin proberen te maken.
Niet iedere klant gaat zich meteen als CEO van het bedrijf opstellen en dwingende adviezen geven maar het is raadzaam niet naar die mensen te luisteren.

In het begin van de Londinium tijd was er ook een aanvankelijk behulpzame klant die op de draaibank af en toe wat aardigs maakte voor zijn machine maar als zo iemand meent het beter te weten en probeert te bepalen wat Londinium zou moeten doen, luidkeels zijn eigen maaksels aan de man brengt als zijnde 'noodzakelijke verbeteringen van fouten in het ontwerp" dan is het juist niet raadzaam om het diegene naar de zin te maken.

Op sites als Tweakers kun je ook altijd weer lezen wat Tim Apple van de Cook firma zou moeten doen of laten in de nieuwe iPhone en er zijn veel Youtubers die geld verdienen door een nieuw product uit elkaar te zagen en te bekritiseren omdat nu eenmaal veel mensen zoeken op "product X review" en dan gaan voor titels als "vreselijk! ik zag dit in product X en ik schrok me dood!"

Kalmte bewaren is prettigste, af en toe zeggen waar het op staat, vriendelijk zijn waar het past en aan kat uitdelen waar dat nodig is.

cremalover schreef: wo 08 nov 2023, 15:24
Ik zelf zou het trouwens niet kunnen.
Ik ook niet!

Re: De LONDINIUMs afdeling

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 15:50
door fransg
bobbee schreef: wo 08 nov 2023, 15:40 Dat is DHL eigen gebeurt hier ook in het met Amsterdam vergeleken uitgestorven Emmen. DHL is echt een #&%* bedrijf omdat ze met zzp'rs werken die per pakketje betaald krijgen dus hoe meer pakketjes zo'n persoon aflevert binnen zo min mogelijk tijd, hoe meer het oplevert voor die bezorger. Ook het sorteren is een ramp, ik rij er weleens voorbij hier en dan zie je allemaal busjes met de achterdeuren open en allemaal pakketjes op de grond of het nu regent of niet.
De DHL bezorger voor mijn wijk is uiterst correct. Dat is wel een geluk.

En toen ik een LR24 uit Birmingham terugkreeg en die bij de DHL in Nieuw Vennep ging halen droeg de DHL man de zware doos geheel vrijwillig naar mijn wagen en hielp mee met het inlaaien ervan.

Reiss is veel kwijt aan de DHL voor nasturen van bijvoorbeeld een onderdeel onder garantie maar vrijwel nooit is er een bedankje van de klant die e.e.a. aan die spoedzending vanzelfsprekend vindt, tot de klant het voor een ander onderdeel zelf moet betalen dan is het ineens een overbodige luxe :lol:

Re: De LONDINIUMs afdeling

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 18:52
door Rosanne
fransg schreef:
We hebben als touwtrekkers in de keuken ieder aan een kant staan wurmen en trekken om dat weer los te krijgen van elkaar
Ik had hier dus absoluut een blooper behind de scènes video van willen zien
Afbeelding

Re: De LONDINIUMs afdeling

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 19:09
door fransg
Rosanne schreef: wo 08 nov 2023, 18:52
fransg schreef:
We hebben als touwtrekkers in de keuken ieder aan een kant staan wurmen en trekken om dat weer los te krijgen van elkaar
Ik had hier dus absoluut een blooper behind de scènes video van willen zien
Afbeelding
Een behulpzame bejaarde en een bijna afgestudeerde in alle ernst worstelend met een plakkende zuiger in een krappe keuken op de derde verdieping boven een druk Amsterdams marktplein zie je het voor je.