fransg schreef: za 11 apr 2020, 15:43
cremalover schreef: za 11 apr 2020, 15:13
Ik heb heerlijke verse Peeze gedronken.En ook slechte koffie via hun webshop.Die levering was toen duidelijk niet vers.
Ook dat blijft voor altijd vindbaar via de Google, maar ik denk dat het niemand wat uitmaakt.
Peeze is voor mij het bekende Arnhemse merk waar de hele wijk De Molenkom naar rook, erg leuk en prettig traditioneel was dat tot die buurt werd 'opgeknapt' en het ineens milieuvervuiling ging heten.
Hun typische smaak was voor mij ook gewoon "de lekkere koffie in een café" want de meeste zaken in Arnhem hadden natuurlijk gewoon Peeze.
Tijdens een koffiebeurs in Utrecht een jaar of 8 gelee hadden ze een Gene brander in hun standje staan, daar stonden veel bezoekers omheen want zelf koffie branden werd "hot" en dat ding trok meer aandacht dat de vele zakken Peeze met allerlei illustraties erop waarmee ze 'specialty' koffie gingen leveren. Ik weet niet of dat succesvol was maar in Amsterdam kom ik hun merk nergens tegen.
Ik vind Peeze wel beter dan Blanchedael maar dat komt alleen doordat die Peeze schoorsteengeur me dierbaar is. Ik zou er wat voor over hebben om een hele wijk zo te kunnen ruiken.
"Ook dat blijft voor altijd vindbaar via de Google, maar ik denk dat het niemand wat uitmaakt."
Lijkt me geen probleem. Ik geef een beargumenteerde mening over mijn ervaring met een keer dat het niet goed was.Gelijk daarachter staat trouwens dat ik wel een liefhebber van Peeze ben.
Maar ik brand niet koffiebranderij Peeze af op basis van een mindere ervaring.
Peezeheb ik een jaar of 10 gedronken in gelegenheden in Zutphen Apeldoorn en Arnhem. Ik vond en vind hun koffie erg lekker. Of je daar de benaming specialty niet aan kan hangen interesseert me geen fluit.
Ik beoordeel koffie aan de hand van een oplopende schaal. Links staat vies en rechts heel erg lekker.
Na 50 jaar koffie drinken weet ik nog steeds niet wat specialty is.
Erg licht gebrande koffie met een neiging naar zuur samengesteld uit koffie van kleinere telers of zoiets dacht ik. Niet mijn ding iig.
Ik schrijf dit trouwens met twee van deze halve liters achter de kiezen.