Straks aan het eind van iedere avond in de inkeping van je nieuwe IMS mandje. Ik doe het links, rechts, boven en onder.
Re: Welke tool om douchescherm verwijderen
112Haal jij elke avond het zeefje eruit?gilleko B. schreef: wo 24 nov 2021, 22:16 Straks aan het eind van iedere avond in de inkeping van je nieuwe IMS mandje. Ik doe het links, rechts, boven en onder.
113Doorgaans wel, maar er zit ook wel eens een dag of 2 bij dat ik te laks ben, bijvoorbeeld doordat de hectiek van het gezinsleven mij noopt mijn focus op iets anders te zetten.
Maar die broeikop, broeikopring, douchescherm en mandje, als je dat goed schoon houdt, dan voorkom je vastkoeken waar HanR het al eerder over had. Bovendien komt het de smaak ten goede.
Ik vind die siliconenkit ring, ik heb die 8,5mm van Cafelat, fijn. Blijft flexibel en lijkt makkelijker mee te werken als je de boel eruit wipt.
Maar die broeikop, broeikopring, douchescherm en mandje, als je dat goed schoon houdt, dan voorkom je vastkoeken waar HanR het al eerder over had. Bovendien komt het de smaak ten goede.
Ik vind die siliconenkit ring, ik heb die 8,5mm van Cafelat, fijn. Blijft flexibel en lijkt makkelijker mee te werken als je de boel eruit wipt.
114Voor mijn Strega gebruik ik Repa Groepring Siliconen 8mm. Het eruit halen van het zeefje gaat idd lastig en kans dat het zeefje stuk gaat blijft aanwezig.gilleko B. schreef: do 25 nov 2021, 06:17 Doorgaans wel, maar er zit ook wel eens een dag of 2 bij dat ik te laks ben, bijvoorbeeld doordat de hectiek van het gezinsleven mij noopt mijn focus op iets anders te zetten.
Na elke shoot flush ik na en veeg het zeefje af
Een keer in de week haal ik wel het zeefje eruit.
Heb wel zeefjes op voorraad.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven
115Past dat? Of heb je hem dunner geschuurd?ronald22 schreef: Voor mijn Strega gebruik ik Repa Groepring Siliconen 8mm.
Omdat de Strega een standaard maat van 7.5mm heeft. Hier op de website zeggen ze dat het niet past:
https://www.bluestarcoffee.eu/bezzera-e ... 7439-p.asp
Ik vraag het, omdat ik nu een opgeschuurde siliconen ring gebruik, omdat ik nergens een 7.5 mm kan vinden.
116Deze past zonder moeiteKeyser schreef: do 25 nov 2021, 10:46Past dat? Of heb je hem dunner geschuurd?ronald22 schreef: Voor mijn Strega gebruik ik Repa Groepring Siliconen 8mm.
Omdat de Strega een standaard maat van 7.5mm heeft. Hier op de website zeggen ze dat het niet past:
https://www.bluestarcoffee.eu/bezzera-e ... 7439-p.asp
Ik vraag het, omdat ik nu een opgeschuurde siliconen ring gebruik, omdat ik nergens een 7.5 mm kan vinden.
https://www.vanpommeren.nl/Repa-Groepri ... 486050REPA
117Een koffiemakker uit Vlaardingen kwam even langs met een Londinium om de zuigerringen te laten vervangen en ik heb hem een mooie ROSE bandenlichter kado gedaan. Op deze wijze kom ik er wel vanaf.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
118U zijt te goed voor deze wereldfransg schreef:Een koffiemakker uit Vlaardingen kwam even langs met een Londinium om de zuigerringen te laten vervangen en ik heb hem een mooie ROSE bandenlichter kado gedaan. Op deze wijze kom ik er wel vanaf.
119Deze week IMS doucheschermpje ook ontvangen en vanmorgen met de bandenlichter eruit gehaald. Ik constateer dat het behoorlijk moeilijk ging. Ik was bang dat ik het zeefje ook zou beschadigen maar gelukkig liep het goed af.
Waarschijnlijk ligt het aan welke machine je hebt, al zijn het E61 groepen. Bij de Strega gaat het behoorlijk lastig.
Waarschijnlijk ligt het aan welke machine je hebt, al zijn het E61 groepen. Bij de Strega gaat het behoorlijk lastig.
120Machine eerst op laten warmen zodat de ring zacht wordt. Of koop een silicone ring. Die blijven zacht.ronald22 schreef:Deze week IMS doucheschermpje ook ontvangen en vanmorgen met de bandenlichter eruit gehaald. Ik constateer dat het behoorlijk moeilijk ging. Ik was bang dat ik het zeefje ook zou beschadigen maar gelukkig liep het goed af.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’