gilleko B. schreef: vr 14 jan 2022, 11:02
Zo zie je maar weer dat aan duurzame kwaliteit een prijskaartje hangt. Aan de andere kant, als iemand van een nespresso een stapje wil maken dan is zo'n sage/breville/solis wel echt een stap. Als het koffievirus toeslaat dan ga je toch weer een stap maken.
Inmiddels heb ook ik een groot deel van deze, bijzondere? om maar een woord te kiezen, topic gevolgd en als 'trots' Sage gebruiker is dit bericht van Gilleko dus écht de spijker die hem op zijn kop slaat.
Ware dat ik zelf van een Dolce Gusto machine af ben gekomen en graag naar een hoger niveau koffie wilde. Daar ik zelf ook een techneut ben (wel op een heel ander vlak dan koffiemachines) heb ik inmiddels ook wel ervaren dat de gekochte Sage machine geen 20 jaar zal mee gaan en de prestaties niet blijft leveren zoals die nu doet simpelweg door "verpietering". Is de machine duur voor wat je er voor terug krijgt? Daar heb ik zelf onvoldoende kennis voor en daarin geloof ik de "oude rotten" en professionals van dit forum meteen in. Wel is mijn eigen leercurve met de Sage begonnen en leer ik steeds weer wat nieuws bij verandering Puck Prep en dergelijke. Ieder zijn eigen leerweg en ikzelf zal du zeker niet de goedkoopste hebben.

(wat ik ook al geaccepteerd heb)
Waar de Sage voor mij wel een heel stuk beter handelbaar mee is geworden, is met de aanschaf van een fatsoenlijke bonenmaler (en uiteraard spelen bonen een rol, maar die kocht ik al na de eerste kilo supermarkt zooi snel lekker vers). De geïntegreerde bonenmaler van de Sage zelf is echt bedroevend slecht, maar daar heeft TS met een Dual Boiler niks mee te maken. Ben wel benieuwd wat voor maler je gebruikt in combinatie met je Dual Boiler Sage?
Een deel van de Sage zijn duurzaamheid hangt (denk ik) ook samen met het onderhouden van je machine. Uiteraard geldt dit voor elke machine, maar met de weet dat hier wat meer plastic en dergelijke gekkegeit in en aan zit, zal ik extra voorzichtig moeten zijn en de machine "extra" goed moeten onderhouden, in de hoop dat ik er wat jaartjes mee mag spelen.
Ik zal nog wel een tijdje op dit forum te vinden zijn, dus de uiteindelijke levensduur van de Sage, noem het maar onderbouwde input voor het forum, zal vanuit mij voor de Sage Barista Pro Touch ook nog wel voorbij komen in de toekomst.
Hou jij hem ook bij voor de Dual Boiler? Al is het maar voor extra forum - input