Pagina 12 van 14

Re: DAK roasters - Second chance

Geplaatst: za 09 mei 2026, 19:31
door bobbee
Espresso denk ik? Eventueel filter proberen? Of drink je dat niet?

Re: DAK roasters - Second chance

Geplaatst: za 09 mei 2026, 19:36
door bobbee
Espresso denk ik wat jij maakt? Eventueel filter proberen? Of drink je dat niet?

Re: DAK roasters - Second chance

Geplaatst: zo 10 mei 2026, 07:36
door Boozzz
Liever espresso, af en toe de oxo rapid brewer, heeeel af en toe echt filter. Maar een cold brew in de oxo, wie weet is dat wel wat met deze zak!

Re: DAK roasters - Second chance

Geplaatst: ma 11 mei 2026, 10:02
door mr Blanc
Ey Boozzz ik wil de bonen wel overnemen tegen kleine vergoeding en verzendkosten. Ben het wel met je eens van die hit and miss bij Second Chance...paar hele goede gehad maar soms ook maar matig. Verder vind ik het raar dat er aan het eind nog tax gerekend wordt over de hele order (incl verzendkosten) daardoor tikt t uiteindelijk toch vaak aan. Maar voor de afwisseling is het wel leuk om wat nieuwe dingen te proberen.

DAK roasters - Second chance

Geplaatst: do 14 mei 2026, 19:53
door MichaelGaggia
Ik had bij een vorige bestelling ook bonen die ik maar niet goed kreeg. Na ze 3 maanden links te hebben laten liggen toch weer eens geprobeerd en toen ineens heel lekker en ook de geur was toen heel uitgesproken.
Was voor mij wel een game changer om oude bonen niet meteen uit te sluiten.

Re: DAK roasters - Second chance

Geplaatst: do 14 mei 2026, 21:43
door bobbee
MichaelGaggia schreef:Ik had bij een vorige bestelling ook bonen die ik maar niet goed kreeg. Na ze 3 maanden links te hebben laten liggen toch weer eens geprobeerd en toen ineens heel lekker en ook de geur was toen heel uitgesproken.
Was voor mij wel een game changer om oude bonen niet meteen uit te sluiten.
Dat heb ik ook gehad. Maf hé!

Re: DAK roasters - Second chance

Geplaatst: do 14 mei 2026, 23:46
door ErikvW
MichaelGaggia schreef: do 14 mei 2026, 19:53 Ik had bij een vorige bestelling ook bonen die ik maar niet goed kreeg. Na ze 3 maanden links te hebben laten liggen toch weer eens geprobeerd en toen ineens heel lekker en ook de geur was toen heel uitgesproken.
Was voor mij wel een game changer om oude bonen niet meteen uit te sluiten.
En waren dat dan binnen die in de ramsj waren omdat het een proef branding was, of waren ze al aan wat ouder bij aankoop?
In mijn beperkte ervaring waren de bonen wat kritischer en inderdaad lastig om de Sweet spot te vinden.

Re: DAK roasters - Second chance

Geplaatst: ma 18 mei 2026, 23:39
door Kaan
Voor een grote/bekende branderij maken ze best aardig wat fouten :D

Ik had een washed Colombia in de winkel wagen maar twijfel. De vorige keer heb ik iets meer dan een kilo in de prullenbak gemieterd. Had beter nog even kunnen wachten als ik de berichten lees haha.

Iemand tips voor een goede filter. Niet aan de zurige kant. Mag wel fruitig.

Re: DAK roasters - Second chance

Geplaatst: di 19 mei 2026, 01:08
door bobbee
Kaan schreef:Voor een grote/bekende branderij maken ze best aardig wat fouten :D

Ik had een washed Colombia in de winkel wagen maar twijfel. De vorige keer heb ik iets meer dan een kilo in de prullenbak gemieterd. Had beter nog even kunnen wachten als ik de berichten lees haha.

Iemand tips voor een goede filter. Niet aan de zurige kant. Mag wel fruitig.
Maar de second chance webshop is verkoop van koffiebonen die ze zelf niet goed hebben gekeurd. Dus wat is fout? Ze geven dat netjes aan.

Ik merk zelf dat ik als ik mijn best doe om met een zetmethode en wat spelen met de parameters er gewoon heerlijke filterkoffie uit krijg en daarom dus zeer tevreden. Eigenlijk weinig anders dan als ik bonen ergens koop, het is altijd spelen voor de smaak... Niet meer weggooien hoor, dat is gewoon zonde.

Re: DAK roasters - Second chance

Geplaatst: di 19 mei 2026, 15:43
door mr Blanc
Ben ik de enige die het vervelend vind dat ze hier prijzen zonder btw vermelden? Zelfs verzenden is excl btw. Aan het einde bij de kassa is de koffie dan eigenlijk niet eens zo goedkoop....maar ik ben waarschijnlijk gewoon een zeiksnor ;)