Re: gespot

112
Boiler is dan 1,3 liter. En dat kan natuurlijk best, maar het blijft te duur.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

114
Dat doet niet veel goeds vermoeden, die oploskoffie.

Aan de machine zal het echter niet liggen, dezelfde die ik heb. En die maler is niet eens verkeerd, een Obel Brigant.
Als de machine inderdaad redelijk goed onderhouden is, is de prijs zeer goed!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

115
Ongelofelijk dat ze dan aanmaak koffie hebben staan....zeker voor de gasten. Koffie voor jezelf zetten, en snel een paar kopjes vullen met aanmaak koffie:lol: "asjeblieft, geniet ervan!"
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

116
Zo'n potje heb ik ook staan. Niet op mijn Expobar, da's vloeken in de kerk natuurlijk!
Gebruik ik voor snelle frappé als de zon schijnt en temperatuur rond de 25 graden reikt.. :D

Op z'n Grieks 8-) : 200 ml melk, 2 lepeltjes oploskoffie, suiker of zoetstof, 1 cupje koffiemelk. Hard shaken in afsluitbare beker, zo verkrijg je een royale schuimlaag. IJsblokjes en een rietje toevoegen. Je kunt ook half-om-half water en melk doen, voor een minder melkige, met meer koffiesmaak. Dan wél 2 cupjes koffiemelk gebruiken.

Best wel 'coming out' geloof ik, voor het vloeken de kerk uit etc :mrgreen:

Tja, het kan natuurlijk ook met een versgezette espresso. Maar die moet eerst afkoelen :roll:
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

117
pichichi schreef:Best wel 'coming out' geloof ik, voor het vloeken de kerk uit etc :mrgreen:
Voor het vloeken de kerk uit, die kende ik nog niet :P 'vloeken in de kerk' (zoals je bovenaan schreef) en 'voor het zingen de kerk uit' wel :lol:

Probeer het eens met een 'echte' espresso, ik ben wel benieuwd wat (hoe groot) het smaakverschil is.

118
Ik denk dat het "contrast" in smaak net zo groot is als op de afbeelding: de aanmaakkoffie bovenop de espresso machine en als topping de papieren bekertjes :grin:
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’