Re: Upgrade: Profitec Pro 800

111
Pti schreef:Dat witte op het schroefdraad van de stoomkraan is een restant vloeibare pakking. De aanslag bovenop de zuiger is een indicatie dat de zuiger rubbers versleten zijn of in elk geval dat er water langs de rubbers is gelekt en verdampt is.

De witte aanslag kan ook zout zijn van de ontharding ipv kalksteen. Dat is gelukkig heel gemakkelijk te verwijderen.
omeCo schreef:
Nelus schreef:Zit er een waterfilter tussen? Toch wel wat “kalk” te zien.

Heb ik hier nog nooit gezien op de zuiger met het smeren van de zetgroep
Ik heb die van mij gisteren uit elkaar gehaald en ik schrok van wat ik aantrof. De zuiger, direct bij de veer, leek wel van steen. Het meeste zat muurvast en heb hem maar in de ontkalker gezet.
De vorige eigenaar gebruikte ontkalkingzakjes van Kafko maar ik vrees dat de eigenaar daarvoor in het eerste levensjaar de machine heeft gevoed mineraalwater ofzo.

Maar nu is alles wieder komplett sauber!!!
Dank!! Rubbers kan ik me iets bij voorstellen. De onderste is beschadigd dus ik zag het al een beetje aankomen.

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

112
Pti is toch wel echt een geweldige bron van kennis op dit forum! Dan valt de staat van omeCo's machine dus toch nog best wel mee gelukkig :D

Ik ben geen lever gebruiker, maar de boel een beetje schoon houden vind ik ook belangrijk. En al moet ik er soms tijd voor vrij maken is het altijd ook wel een klusje wat mij voldoening geeft. Een vieze machine vind ik ook maar niks, alles moet hier brandschoon zijn.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021