Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?
1161LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Koffie van de maand van het Hoofdkwartier in de bottemless met uitstekend resultaat in 14 en 16 grams resp. IMS E&B en IMS Competition mandje. Die Nanotech ging maar niet. Zou kunnen,bobbee schreef:Wel gek. Heb je het bakje met een enkele soort koffieboon geprobeerd? Ik heb ook wel zoiets gehad maar dat kwam door de boon.gilleko B. schreef:fransg schreef:
Ik heb slechts een shot gemaakt ermee inderdaad, meeste werk was opstellen van de camera.🫨
️
Nou, ik denk niet dat ik betere koffie zet dan jou hoor en zeker niet dat ik het beter weet!gilleko B. schreef:Koffie van de maand van het Hoofdkwartier in de bottemless met uitstekend resultaat in 14 en 16 grams resp. IMS E&B en IMS Competition mandje. Die Nanotech ging maar niet. Zou kunnen,bobbee schreef:Wel gek. Heb je het bakje met een enkele soort koffieboon geprobeerd? Ik heb ook wel zoiets gehad maar dat kwam door de boon.gilleko B. schreef:🫨
️
maar een specifieke koffie met een specifieke mandje, gaat mij vooralsnog te ver. Nu is mijn kennis beperkter dan die van Frans en jou, maar ben niet echt een beginner. Ik was van plan na 1,5 jaar mijn machine een beurt te laten geven, misschien dat nog reden zou kunnen zijn, maar ik betwijfel het. Madencio had trouwens een soortgelijke ervaring. Paradoxaal genoeg, gelet op de discussie en vragen die gebruik van dit mandje hebben opgeleverd, ik heb nog nooit een euro zo goed (onverwacht) doelmatig uitgegeven.
️
Mooi omschreven, ik trek er lering uit.bobbee schreef:Unimodaal maalsel met de ons allen bekende ssp burrs zit ook iedereen over te pochen van kijk eens wat ik heb maar ik vind het irritant dat unimodale maalsel en is lang niet goed voor iedere koffieboon, vaak is de sweetspot heel klein en is de extractie niet goed te regelen en lijkt het meer op gokken iedere extractie wat eruit komt. Dat terwijl een goede koffiemaler met een goede machine en goede bonen gewoon keer op keer een prachtige espresso geeft zonder al dat geklooi.
Ik krijg hetzelfde gevoel bij dit nano tech bakje. Hit or miss.
Terug naar “Leuk en interessant”