Vluchtig genomen foto, maar voor het eerst een mooie met 3 x schenken
En dat onder druk van de hoge verwachtingen van het bezoek nog wel
Re: Latte art fotos
1162Leuk!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
1163NVDH schreef:Vluchtig genomen foto, maar voor het eerst een mooie met 3 x schenken
️
1164Wauwie! Daar zou menig "barista" toch echt jaloers op zijn ook! En ik ook, hahaNVDH schreef: zo 07 aug 2022, 22:07 Vluchtig genomen foto, maar voor het eerst een mooie met 3 x schenken
Coffee, sleep, Coffee, repeat
1166Thanks!!
Ook altijd leuk om te zien hoe sterk de invloed van presentatie van voedsel (en dus ook koffie) werkt op ons brein.
Jullie herkennen wellicht de typische situatie als er mensen op bezoek zijn en je stelt de vraag:
- welke koffie willen jullie, bv. espresso of cappuccino (please do not say 'gewone koffie')?
- meest frequente antwoord: doe maar gewone koffie. Espresso vind ik te sterk, en liever geen melk voor mij.
- dan zien de personen met americano in de hand een cappuccino met latte art passeren: 'amai, zo eentje had ik ook wel gewild'
Ook altijd leuk om te zien hoe sterk de invloed van presentatie van voedsel (en dus ook koffie) werkt op ons brein.
Jullie herkennen wellicht de typische situatie als er mensen op bezoek zijn en je stelt de vraag:
- welke koffie willen jullie, bv. espresso of cappuccino (please do not say 'gewone koffie')?
- meest frequente antwoord: doe maar gewone koffie. Espresso vind ik te sterk, en liever geen melk voor mij.
- dan zien de personen met americano in de hand een cappuccino met latte art passeren: 'amai, zo eentje had ik ook wel gewild'
Profitec Pro 500 / Eureka Olympus 75e HS
1167Voor de gemiddelde doelgroep zeg ik.altijd: zwart(americano) of melk(latte met veel melk). En daarbinnen zit nog een groep waarvoor ik de moccamaster aanzet.
️
️
1168Hart(je) van vanochtend. Volle melk was op, uit nood de halfvolle verse melk gebruikt, éen van de best gelukte hartjes ooit
1170Had er een beetje de tering in omdat de vorige latte over het randje ging op de keukenbladen en schoenen..Te weinig melk bleef over en ik flikkerde rücksichtslos de overgebleven melk in het tweede kopje, en kijk, een gezicht
️
️