Re: Het grote broodbaktopic

1191
Dat ziet er niet gezond uit. Als je veel wilt kneden doe jezelf een plezier als je een kitchenaid aanschaft en koop gelijk een met een 500Watt motor erin. Kan je zorgeloos 2KG meel kneden. Let wel op add-ons hebben ook kitchenaid prijzen. Of je koopt goedkope keukenmachine en net als Adriaan aparte deegmachine.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

1192
De kenwood heeft 750watt :)

Het zal wel een famag griletta worden uiteindelijk. Een spiraalkneder want ik gebruik de kenwood alleen voor deeg.
De Panasonic broodbakmachine die ik heb doet het trouwens ook bijzonder goed! Alleen kneden daarin gaat makkelijk met een kg meel, 70 % water. Die geeft geen krimp en heb ik voor 6,95 van de kringloop meegenomen :lol:
Ik denk dat ik de Kenwood repareer met een nieuwe motor en dan te koop zet en als niemand hem wil dan hou ik hem zelf.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1193
bobbee schreef:De kenwood heeft 750watt :)

Het zal wel een famag griletta worden uiteindelijk. Een spiraalkneder want ik gebruik de kenwood alleen voor deeg.
De Panasonic broodbakmachine die ik heb doet het trouwens ook bijzonder goed! Alleen kneden daarin gaat makkelijk met een kg meel, 70 % water. Die geeft geen krimp en heb ik voor 6,95 van de kringloop meegenomen :lol:
Ik denk dat ik de Kenwood repareer met een nieuwe motor en dan te koop zet en als niemand hem wil dan hou ik hem zelf.
Die Panasonic broodbakmachines staan ook hoog aangeschreven, voor appel en ei op MP te krijgen en werken als tierelier.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

1194
Die 2 kilo meel die ik met de Soupart heb gedaan is zeer homogeen, 3,7 kilo in totaal zonder zout, suiker of gist, 85% hydratatie? Geen geplak aan je handen, leek veel op dat deeg van Roberto!, Maar eerst nu de Soupart veiliger maken en goed smeren, de vertragingskast trek ik toch maar niet uit elkaar, de motor heb ik iets gelost en dan maar vol spuiten door de nippel en opnieuw bedraden waar mogelijk, een deegje?!

Ik heb er alleen wat rommel op laten vallen en afgespoeld . . .
[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201702 ... ab28ba.jpg[/img]

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201702 ... 45cf36.jpg[/img]
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

1197
Maar natuurlijk en op zo'n 30 km van de oven, die gozer van de oven was er ook een op het spoor, maar deze kostte nog geen derde van wat hij er uiteindelijk voor betaald heeft en daar moest ook zat aan gebeuren, hij hoefde alleen maar 15 km te rijden.

Morgen dus naar Jan Maasdijk, samen even klooien, die heeft een zooi gereedschap en voorraden aan onderdelen waar ik het bestaan nog niet van kende.

Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

1198
mutsje schreef:En dat plakt niet aan je handen? Kun je nagaan wat een verschil tussen een keukenmachine met een kneedhaak en een machine speciaal voor kneden.
Deze heeft maar een 440 watt motortje en kan als ik de kom goed opgemeten heb, 10 kilo bloem met gemak hebben!

Plakt niet of nauwelijks, schepte met m'n handen de kuip leeg en had een spoortje van deeg op m'n palm en dat was alles.

1200
Ik heb het maar 1 keer gekneed, ongeveer 10 minuten, dat duurt bij deze dingen iets langer dan een spiraalkneder, wel een heel mooi soepel deeg, maar meer hierover als die weer in elkaar zit, en ruimschoots getest is!