Ja de wegen van Aliexpress zijn ondoorgrondelijk. Als je Lamarzocco intypt worden producten die volgens Aliexpress daarmee van doen hebben aangeduid als Hete Moeder.
️
Re: Distributie en puck prep
122Italiaans he, hoop temperament...gilleko B. schreef:Ja de wegen van Aliexpress zijn ondoorgrondelijk. Als je Lamarzocco intypt worden producten die volgens Aliexpress daarmee van doen hebben aangeduid als Hete Moeder.
️
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
123Die ken ik niet. Lijkt mij op teveel naalden en dan ga je maalsel verplaatsen. Paar naalden weghalen? Je hebt er hooguit 4 nodig.Frup schreef:De naalden zijn voor sabotage bedoeld. Dus ik ben wat voorzichtig.
https://nl.aliexpress.com/item/10050031 ... pt=glo2nld
Die van mij is kaal zonder houder en kostte maar €11.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
124Ga ik eens proberen!
In de dosing cup kan ik wel tekeer gaan, zonder knoeien. In het IMS bakje wordt het dan wel een rotzooi
In de dosing cup kan ik wel tekeer gaan, zonder knoeien. In het IMS bakje wordt het dan wel een rotzooi
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
125Maar roeren in de dosing cup is overbodig. Het voegt niks toe daar je de boel nog overgiet in het filterbakje, heb je geen trechter ding-ring dan?
Je kunt ook je vingers om het bakje heen slaan en een trechter maken van je vingers. Wordt het iig geen bende.
Je kunt ook je vingers om het bakje heen slaan en een trechter maken van je vingers. Wordt het iig geen bende.
126Inderdaad mooi in beeld gebracht gilleko!
Ik gebruik tegenwoordig de naald en tamper van normcore, erg tevreden mee tegen een “redelijke prijs” (47+30€ via Bezos DE)
En magnetisch wat in mijn situatie goed past
Ik gebruik tegenwoordig de naald en tamper van normcore, erg tevreden mee tegen een “redelijke prijs” (47+30€ via Bezos DE)
En magnetisch wat in mijn situatie goed past
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”
127https://youtu.be/FF94h-Ti9dUFrup schreef:Ga ik eens proberen!
128Mooi Filmpje, mooi maalsel!!!bobbee schreef:https://youtu.be/FF94h-Ti9dUFrup schreef:Ga ik eens proberen!
️
129Er blijft wel wat aanhangen, maar dan moet je goed kijken, maar dat valt echt te verwaarlozen. Zal er eens een foto van plaatsen. Aan de OCD blijft wel wat kleven. Bij de force tamper komt een te verwaarlozen deel koffie tussen de twee bladen na het tampschot.Frup schreef:Ik vind de WDT Tool van Sworksdesign ook aantrekkelijk vanwege de dunne naalden. Lijkt een goede combo met genoemde ‘the Ring’.
Blijft er aan de Duomo trouwens veel maalsel ‘hangen’? Dat heb ik eens ergens opgevangen. Voor de prijzen die ik tegenkom (rond de €200) moet de tool echt wel perfect zijn.
️
130Ja, mooi filmpje.bobbee schreef: do 05 jan 2023, 11:27https://youtu.be/FF94h-Ti9dUFrup schreef:Ga ik eens proberen!
Ik heb inmiddels het aantal naalden gereduceerd tot 4.
Met een ring, gaat het harken nu inderdaad een stuk beter.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM