Re: DAK roasters - Second chance

121
mr Blanc schreef:Ben ik de enige die het vervelend vind dat ze hier prijzen zonder btw vermelden? Zelfs verzenden is excl btw. Aan het einde bij de kassa is de koffie dan eigenlijk niet eens zo goedkoop....maar ik ben waarschijnlijk gewoon een zeiksnor ;)
Je hebt zeker een punt!

Ik persoonlijk koop filterkoffie bij bijvoorbeeld friedhats. De prijzen voor 250 gr zitten dan al snel op 15 a 25 euro per 250 gram excl verzendkosten. 1kg zit dan al snel op 50 euro of meer. Bij Dak second chance kom ik vaak op 30 a 40 euro per kg incl verzendkosten.
Ben het met je eens dat die BTW eigenijk niet goed wordt berekend. Ik had dat eerlijk gezegd niet eens gezien.

Verstuurd vanaf mijn SM-S938B met Tapatalk

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: DAK roasters - Second chance

122
bobbee schreef: di 19 mei 2026, 01:08
Kaan schreef:Voor een grote/bekende branderij maken ze best aardig wat fouten :D

Ik had een washed Colombia in de winkel wagen maar twijfel. De vorige keer heb ik iets meer dan een kilo in de prullenbak gemieterd. Had beter nog even kunnen wachten als ik de berichten lees haha.

Iemand tips voor een goede filter. Niet aan de zurige kant. Mag wel fruitig.
Maar de second chance webshop is verkoop van koffiebonen die ze zelf niet goed hebben gekeurd. Dus wat is fout? Ze geven dat netjes aan.
Dat bedoel ik, ze keuren best veel gebrande koffiebonen niet goed.. dus naar hun eigen maatstaf hebben ze aardig veel fouten in de productie.

Kan ook zijn dat ze gewoon heel kritisch zijn op hun zelf. Een ander brander verkoopt het wellicht alsnog gewoon voor de reguliere prijs..

Iig ik durfde het niet aan dit keer, heb bij HK de Ethiopie Guji besteld voor filter en de maand special voor espresso.