Re: Latte art fotos

123
Zitten erg mooie bij Hoenen. Vooral de Rosetta met bloemetje vind ik erg leuk.

Ik zag deze op internet, probeerde hem ook eens. Eerste poging, niet slecht toch?

Afbeelding
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

126
Ja, neusje ogen en mondje, maar de basis is toch latte art.
Net als een draak die je afmaaktmet een oogje en een vuurwolkje, of een zwaan waar je een oogje in maakt.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Ik heb m'n dag niet...

127
Soms zijn er van die dagen dat werkelijk niets lukt...je bent vergeten je portafilter te legen gisteravond, je maalt te fijn je Yellow Bourbon, en je merkt dat je de melk bent vergeten terug te zetten in de koelkast...Alle voorwaarden om een hele slechte cappuccino te gaan maken...

Wanneer je dan onderstaand resultaat krijgt begin je toch een beetje een humeur te krijgen...Tot je gaat zitten en al mijmerend nog eens je verloren creatie aanschouwt...De positief ingestelde mensch ziet een ballerina...of een ritmisch turnster...of een typisch Deens tafereeltje..

De dippers merken op dat zij zit in plaats van staat...
De seksisten merken iets heel anders op
De puristen vinden het nergens op slaan
en de Latte Arters vinden dat ik nog veel moet oefenen :D

Al met al was het toch een leuke ochtend!

Afbeelding
Afbeelding
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

128
Haha, mooi man.
Nee, ze zit niet, het is een of andere flitsende dancemove waarbij ze door d'r knieën gaat.
Ik heb ook wel eens dingen die mislukken, en dan ga je er zelf iets in zoeken, net als met wolken als je in de trein zit :)

129
Haha, een draakje, of wat er voor door moet gaan ;)
(Moest eigenlijk een phoenix worden, en het bolletje als lijf heb ik stiekem als laatste gedaan)

Dit is de derde poging nu, maar het kopje is telkens te snel vol om een mooie tweede rosetta als tweede vleugel te maken. Blijven oefenen...

Afbeelding

130
Hé, die vind ik wel stoer! Eindelijk iets anders dan hartjes, of een plantje...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder