Dat verklaart alles.
Dank voor je uitvoerige toelichting. Scheelt waarschijnlijk een hoop teleurstelling bij (potentiële) kopers.
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]
122Ik ben wel benieuwd van wanneer de Eureka 75e malers zijn die bij van pommeren stonden. Misschien oude voorraad en heeft eureka iets aangepast? Blijft vreemd als eureka zelf zegt dat het wel zou moeten passen, toch?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
123Toen ik de Olympus bestelde bij Elektros hebben ze er in iedere geval niets van gezegd. Had toen ook geïnformeerd en het was geen probleem voor hen om de Mythos schijven erin te steken ipv de standaard schijven. Mischien hebben ze van de fabriek het bereik aangepast?
In de review van Dave bij Bella Barista spreekt hij over slechts een kleine aanpassing van de maalgraad nadat hij Mythos schijven had geplaatst. En dat was nog de oude 900rpm uitvoering...
Verwarrend!
In de review van Dave bij Bella Barista spreekt hij over slechts een kleine aanpassing van de maalgraad nadat hij Mythos schijven had geplaatst. En dat was nog de oude 900rpm uitvoering...
Verwarrend!
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed
124De demomaler was 1 jaar oud (ook de high-speed) en de nieuwe die Sebastiaan had geprobeerd was een paar weken daarvoor afgeleverd door Eureka. Hij had ook beide schijven opgemeten en die van de Mythos waren aanzienlijk dikker. Blijkbaar werkte het bij het oude model Olympus wel en bij de nieuwe niet. Het zijn en het blijven Italianen en het bijhouden van de informatie is niet altijd even goed. Ze hebben nog steeds gelijk dat ze passen maar ze werken niet goed .
Aangezien ik de standaard Olympus schijven niet wil was af fabriek bestellen de enige optie. Het ging mij puur om de Mythos schijven en als er hier een Mythos in de keuken had gepast dan was het een Mythos geworden. Die malers zijn echter ontzettend diep en die ruimte heb ik niet. Een maand met de R100 is ook geen straf en heeft me weer veel inzichten gegeven dus daar ben ik Sebastiaan erg dankbaar om.
Aangezien ik de standaard Olympus schijven niet wil was af fabriek bestellen de enige optie. Het ging mij puur om de Mythos schijven en als er hier een Mythos in de keuken had gepast dan was het een Mythos geworden. Die malers zijn echter ontzettend diep en die ruimte heb ik niet. Een maand met de R100 is ook geen straf en heeft me weer veel inzichten gegeven dus daar ben ik Sebastiaan erg dankbaar om.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
125Erg waardevolle informatie dit!
Dus ik kan nooit Mythos schijven in mijn Olympus naplaatsen... .En eigenlijk een geluk dus dat ik ze toen ook niet bij mijn molen besteld heb want dat was een onaangename verrassing geweest!
Dus ik kan nooit Mythos schijven in mijn Olympus naplaatsen... .En eigenlijk een geluk dus dat ik ze toen ook niet bij mijn molen besteld heb want dat was een onaangename verrassing geweest!
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed
126Die fout had ik inderdaad ook bijna gemaakt door de Olympus en schijven los van elkaar bij Elektros te bestellen omdat deze bij Bellabarista was uitverkocht waar ik hem eerst had besteld. Blij dat ik toch gemaild heb naar Van Pommeren met de vraag of ze het geheel voor dezelfde prijs aan konden bieden en dat kon. Uiteindelijk gaat me dat een geweldige service en maler opleveren die ik wil hebben en ook goed werkt. Anders had het heel vervelend af kunnen lopen.
Sebastiaan heeft er echt veel tijd in gestoken want ook hij was in de veronderstelling dat het gewoon zou moeten passen en snapte niet dat het niet werkte. Ze geven inderdaad aan dat het zou moeten passen dus waarom dan ineens toch niet. Ik heb het idee dat hij het een leuk project vond alhoewel er wel frustratie was door de moeizame communicatie met de Italianen. Daar staan ze echter om bekend en zoals verwacht komt mijn maler later dan dat ze in eerste instantie aan hadden gegeven maar zo werkt dat bij Italianen. Zolang ik op het eind maar een goede maler heb ben ik al blij.
Sebastiaan heeft er echt veel tijd in gestoken want ook hij was in de veronderstelling dat het gewoon zou moeten passen en snapte niet dat het niet werkte. Ze geven inderdaad aan dat het zou moeten passen dus waarom dan ineens toch niet. Ik heb het idee dat hij het een leuk project vond alhoewel er wel frustratie was door de moeizame communicatie met de Italianen. Daar staan ze echter om bekend en zoals verwacht komt mijn maler later dan dat ze in eerste instantie aan hadden gegeven maar zo werkt dat bij Italianen. Zolang ik op het eind maar een goede maler heb ben ik al blij.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
127Mooie service inderdaad! Ook mooi dat ze de prijs aangepast hebben want hij is toch wat aan de dure kant daar (jaja ik weet het, service enzo).
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed
128Ik sta op het punt deze te bestellen bij Bella barista.
High speed TI burr.
Bella barista een beetje fatsoenlijk bedrijf, iemand ervaringen mee (wilde geen nieuw topic aanmaken).
High speed TI burr.
Bella barista een beetje fatsoenlijk bedrijf, iemand ervaringen mee (wilde geen nieuw topic aanmaken).
Profitec 700 pro dual boiler.(8 Bar)
Olympus Eureka E75
Olympus Eureka E75
129Dat is naar mijn weten een gerenommeerd bedrijf ja.
Vraag even of ze er een Schuko plug opzetten of vraag of het een probleem is als je dit zelf doen ivm garantie . Ze antwoorden vlot op mails.
Vraag even of ze er een Schuko plug opzetten of vraag of het een probleem is als je dit zelf doen ivm garantie . Ze antwoorden vlot op mails.
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed
130Wat is een shuko plug
Profitec 700 pro dual boiler.(8 Bar)
Olympus Eureka E75
Olympus Eureka E75