Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

123
Toen ik de Olympus bestelde bij Elektros hebben ze er in iedere geval niets van gezegd. Had toen ook geïnformeerd en het was geen probleem voor hen om de Mythos schijven erin te steken ipv de standaard schijven. Mischien hebben ze van de fabriek het bereik aangepast?
In de review van Dave bij Bella Barista spreekt hij over slechts een kleine aanpassing van de maalgraad nadat hij Mythos schijven had geplaatst. En dat was nog de oude 900rpm uitvoering...
Verwarrend!
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

124
De demomaler was 1 jaar oud (ook de high-speed) en de nieuwe die Sebastiaan had geprobeerd was een paar weken daarvoor afgeleverd door Eureka. Hij had ook beide schijven opgemeten en die van de Mythos waren aanzienlijk dikker. Blijkbaar werkte het bij het oude model Olympus wel en bij de nieuwe niet. Het zijn en het blijven Italianen en het bijhouden van de informatie is niet altijd even goed. Ze hebben nog steeds gelijk dat ze passen maar ze werken niet goed ;) .

Aangezien ik de standaard Olympus schijven niet wil was af fabriek bestellen de enige optie. Het ging mij puur om de Mythos schijven en als er hier een Mythos in de keuken had gepast dan was het een Mythos geworden. Die malers zijn echter ontzettend diep en die ruimte heb ik niet. Een maand met de R100 is ook geen straf en heeft me weer veel inzichten gegeven dus daar ben ik Sebastiaan erg dankbaar om.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

126
Die fout had ik inderdaad ook bijna gemaakt door de Olympus en schijven los van elkaar bij Elektros te bestellen omdat deze bij Bellabarista was uitverkocht waar ik hem eerst had besteld. Blij dat ik toch gemaild heb naar Van Pommeren met de vraag of ze het geheel voor dezelfde prijs aan konden bieden en dat kon. Uiteindelijk gaat me dat een geweldige service en maler opleveren die ik wil hebben en ook goed werkt. Anders had het heel vervelend af kunnen lopen.

Sebastiaan heeft er echt veel tijd in gestoken want ook hij was in de veronderstelling dat het gewoon zou moeten passen en snapte niet dat het niet werkte. Ze geven inderdaad aan dat het zou moeten passen dus waarom dan ineens toch niet. Ik heb het idee dat hij het een leuk project vond alhoewel er wel frustratie was door de moeizame communicatie met de Italianen. Daar staan ze echter om bekend en zoals verwacht komt mijn maler later dan dat ze in eerste instantie aan hadden gegeven maar zo werkt dat bij Italianen. Zolang ik op het eind maar een goede maler heb ben ik al blij.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60