Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

131
Er zit een Engelse stekker aan als je hem in GB besteld, dus wellicht kunnen ze er een EU stekker opzetten. Maar dat zou je ook zelfs kunnen doen tenzij dat ten kostte van de garantie gaat (wat ik mij niet kan voorstellen). Ik denk dat hij dat bedoeld.
Schuko is een afkorting van het Duitse woord Schutz-Kontakt, dat beschermcontact betekent. Het duidt een in Europa veel gebruikt systeem van stekers (officieel: contactstoppen (in de volksmond de stekker) of koppelcontactstop (in de volksmond de contrastekker)) en (in de volksmond) stopcontacten (officieel: (wand)contactdozen) aan.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

133
bobbee schreef:Er zit een Engelse stekker aan als je hem in GB besteld, dus wellicht kunnen ze er een EU stekker opzetten. Maar dat zou je ook zelfs kunnen doen tenzij dat ten kostte van de garantie gaat (wat ik mij niet kan voorstellen). Ik denk dat hij dat bedoeld.
Schuko is een afkorting van het Duitse woord Schutz-Kontakt, dat beschermcontact betekent. Het duidt een in Europa veel gebruikt systeem van stekers (officieel: contactstoppen (in de volksmond de stekker) of koppelcontactstop (in de volksmond de contrastekker)) en (in de volksmond) stopcontacten (officieel: (wand)contactdozen) aan.
:ugeek: :lol:
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

134
Vandaag mijn nieuwe Olympus 75E HI-speed bij van Pommeren opgehaald. Hij had 2 weken vertraging op de 4 weken die het sowieso zou gaan duren. Het zijn en blijven Italianen maar in de tussentijd had ik de Compak R100 te leen dus vermaakte ik me goed.

De reden van de 2 extra weken vertraging werd ons (Sebastiaan en mij) duidelijk bij het uitpakken en controleren van de maler in de winkel in Utrecht. De mijne is op verzoek af fabriek geleverd met de TiN Mythos schijven maar dat wist ik al en was de hele aanleiding van het geheel. Het blijkt dat ik nu één van de eerste malers van de nieuwe versie heb en de verbeteringen zijn meer dan welkom.

Dit zijn de verbeteringen:
- De timer gaat nu op 0,05s in plaats van 0,1s en de minimale tijd is 0,20s in plaats van 0,5 of 1s afhankelijk van hoe oud je maler is.
- De portafilterfork is niet meer zo klunzig maar is nu heel mooi en solide zoals het hoort.
- Als je de knop voor malen 1 keer aantikt begint hij te lopen op de timer en tik je hem nogmaals aan dan stopt hij en wordt de tijd onthouden zodat je tussendoor kunt inklinken en weer door kunt gaan.
- Als je de knop voor malen ingedrukt houdt (langer dan 0,5s) gaat hij automatisch over op de continu stand van malen.

De verbeteringen maken hem echt nog een heel stuk beter. Ik ben blij dat ik langer heb moeten wachten want deze versie is echt stukken beter dan de versie die ik een 4 maanden geleden van Bellabarista had. Zij zullen hoogstwaarschijnlijk vanaf nu ook de nieuwe versie krijgen maar ik heb hem nu ook met EU-plug voor dezelfde prijs met dank aan van Pommeren!
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

137
Hier zijn wat kwalitatief mindere foto's maar geven wel een goed beeld voor degene die nu al een Olympus hebben.

De verbeterde timer en display.
Afbeelding


De veel mooiere en fijnere portafilterfork. Het geheel er omheen is ook flink aangepast en voelt veel degelijker aan. Hier hebben ze ook goed hun best op gedaan. Bij de oudere versie voelde de knop voor het malen wat fragiel maar dat is niet meer.
Afbeelding
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

139
Enige nadeel voor mij is dat de nieuwe er niet af kan en de oude wel. Ik gebruik hem namelijk nooit. Maar omdat de spout naar voren gekanteld kan worden past de tumbler er wel mooi voor en gaat er niks naast. Je hoeft de knop niet ingedrukt te houden dus dat maakt het in dat geval ook fijner.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul