Re: Bezzera Strega

141
4 inbus boutjes halverwege. Die zie je vanzelf. Je hebt er een inbussleutel voor nodig met zo'n rond kopje zodat je onder een hoek kunt werken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

142
bobbee schreef: vr 24 apr 2020, 08:05 4 inbus boutjes halverwege. Die zie je vanzelf. Je hebt er een inbussleutel voor nodig met zo'n rond kopje zodat je onder een hoek kunt werken.

Bedankt. Deze sleutels heb ik.
Ik ben benieuwd of de bedrading lang genoeg is zo dat ik het op jou manier kan. Anders gaan ze los.
Machine is psm proved 😉
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

143
ronald22 schreef:
bobbee schreef: vr 24 apr 2020, 08:05 4 inbus boutjes halverwege. Die zie je vanzelf. Je hebt er een inbussleutel voor nodig met zo'n rond kopje zodat je onder een hoek kunt werken.

Ik ben benieuwd of de bedrading lang genoeg is zo dat ik het op jou manier kan. Anders gaan ze los.
Machine is psm proved
Afbeelding
https://www.home-barista.com/l...ega-le ... 20888.html

Hier met foto's van iemand anders. Dit is incl alles loshalen. Eerste keer is even ontdekken maar daarna is het een fluitje van een cent. Succes.

En vergeet niet de stekker uit het stopcontacten te halen.
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

144
bobbee schreef: vr 24 apr 2020, 09:43
ronald22 schreef:

Machine is psm proved
Afbeelding
https://www.home-barista.com/l...ega-le ... 20888.html

Hier met foto's van iemand anders. Dit is incl alles loshalen. Eerste keer is even ontdekken maar daarna is het een fluitje van een cent. Succes.

En vergeet niet de stekker uit het stopcontacten te halen.
Afbeelding
Bedankt
De link zegt Page not found 🙄

147
Het was niet moeilijk. Het enige wat moeilijk is om de stekkertjes los te krijgen maar ook dat viel mee. De bovenkap had ik erook afgehaald zodat ik de kabeltjes makkelijk kon begeleiden. Alles lekker met sillecone ingevet.
Over een half jaartje weer

Bedankt voor de foto's nogmaals
Bijlagen

148
LS.,
Ik loop ontzettend achter op de discussie, maar zag eea voorbij komen met betrekking tot een sputterende vacuumbreaker. Zelf heb ook de vacbreaker vervangen op mijn Faema Lambro. Ik vond ook dat er teveel condensvocht in de machine kwam.
Uitdaging was hier echter dat ik beperkte ruimte had onder het kopjesrooster. Ik heb dus het messing T-stuk en de vaccumbreaker (met een ijzerzaag) moeten inkorten. De siliconenslang heb ik nu losjes naar de onderzijde van de machine liggen. Het is uiteraard nog mogelijk om deze in het afvoerputje te monteren.

Kosten zijn natuurlijk laag: 5 eur voor een vacuumbreaker met tule, stukje silconenslang, 2.50 eur voor een Ulka knietje en misschien nog 5 euro voor een 1/8 Tule met contramoer (voor het geval eea in de lekbak/afvoerputje gemonteerd moet worden). Persoonlijk zou ik dit altijd doen. Vocht hoort gewoon niet thuis in een machine met veel electronica.

Twee linkerhanden? Kom langs in Nijmegen... ;)
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk