Jij bent sneller dan een 1-vingertyper kan corrigeren.
Stond " geen copywriter zeker?
Re: Baratza
142Daar is geen eenduidig antwoord op te geven, het ligt er namelijk maar net aan welk smaakprofiel je voorkeur heeft?seels schreef:In welke klasse moet ik deze zien? Zou het een upgrade zijn tov een Mazzer sj? Wel een aanlokkelijke prijs imo
Op HB zijn er leden die hem qua smaak prefereren boven hun Compak K10, anderen vinden hun mahlkonig k30 net lekkerder (7/12 vs 5/12).
Hier vond een gebruiker het profiel van z'n mini+SJ schijven lekkerder.
Smaakvoorkeur vlak vs conisch speelt er ook doorheen. En verder hoe hij het doet tov de verschillende brandingen (minder geschikt voor de uiteinden van de spectra)
Qua brouwkwaliteit is hij wel van een lagere klasse, qua features weer niet.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
Re: Baratza "Sette"
143@cremalover,
Met de Sette op het aanrecht kan ik je verzekeren dat ie, ook al is ie van plastic, zeker niet als rommelbak aanvoelt. Ding is duidelijk uitgevoerd met een hoge dichtheid kunsstof van voldoende wanddikt. Ik maak me dan sinds ik m heb oom totaal niet meer druk over de bouwkaliteit.
Met de Sette op het aanrecht kan ik je verzekeren dat ie, ook al is ie van plastic, zeker niet als rommelbak aanvoelt. Ding is duidelijk uitgevoerd met een hoge dichtheid kunsstof van voldoende wanddikt. Ik maak me dan sinds ik m heb oom totaal niet meer druk over de bouwkaliteit.
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante
144Ik heb er geen mening over.Ken hem niet.RikC schreef:@cremalover,
Ken wel Super Jolly.
Soort Leopard tank.
145Ah... onderschrift. Niet echt zichtbaar op de mobiele versie van de site
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante
Re: RE: Re: Baratza "Sette"
146Waarheen?cremalover schreef:weg
Cor-ta-do, bekt net zo lekker, als dat die kan smaken!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Re: RE: Re: Baratza
147Drink bijna niets anders.@3aan schreef:Waarheen?cremalover schreef:weg
Cor-ta-do, bekt net zo lekker, als dat die kan smaken!
Re: RE: Re: Baratza
148Ik zou graag willen toevoegen dat de sette geen retentie heeft. Echt wel een plus tov een horecamaler als bijvoorbeeld de super jolly.R&B schreef:Daar is geen eenduidig antwoord op te geven, het ligt er namelijk maar net aan welk smaakprofiel je voorkeur heeft?seels schreef:In welke klasse moet ik deze zien? Zou het een upgrade zijn tov een Mazzer sj? Wel een aanlokkelijke prijs imo
Op HB zijn er leden die hem qua smaak prefereren boven hun Compak K10, anderen vinden hun mahlkonig k30 net lekkerder (7/12 vs 5/12).
Hier vond een gebruiker het profiel van z'n mini+SJ schijven lekkerder.
Smaakvoorkeur vlak vs conisch speelt er ook doorheen. En verder hoe hij het doet tov de verschillende brandingen (minder geschikt voor de uiteinden van de spectra)
Qua brouwkwaliteit is hij wel van een lagere klasse, qua features weer niet.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
149Als je dat belangrijk vindt.Als er iets is bij koffie zetten waar ik me niet druk om maak is hetwel retentie.
Paar gram ouwe koffie op een basket van 19 gram is niet te proeven
150Dat dacht ik ook vroeger, maar die oude koffie, die heeft minder weerstand en zodoende loopt het water daar veel makkelijker langs.cremalover schreef:Als je dat belangrijk vindt.Als er iets is bij koffie zetten waar ik me niet druk om maak is hetwel retentie.
Dus ipv 3/19e van je basket, gebruik je misschien die 3 gram retentie wel voor 50% van het water als pad.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode