Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

141
Bij de oude wel. Die is zowel bij de oude als bij de nieuwe om de fork naar boven of naar beneden te verplaatsen. Bij de nieuwe gaat hij tot de onderste stand en dan kan hij niet verder. Bij de nieuwe kun je de kruiskop er ook niet helemaal uitdraaien dus is gemaakt om vast te blijven zitten.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

142
Die aanpassing van de timer is een goeie update inderdaad, al vraag ik me af hoeveel het irl gaat uitmaken. Heel precies doseren met een timer op zo'n snelle maler zal nooit optimaal werken vrees is. Bij de Zenith die er 10sec over doen zal het meer verschil maken denk ik.
Die verlaging naar 0.2sec is ook wel leuk! En vooral leuk dat Eureka naar hun klanten luistert!

Je bent nu helemaal gesteld, benieuwd hoe die de Mythos schijven gaan meevallen! Als ik het goed begrijp heb je met je eerste Olympus niet veel kunnen malen?
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

143
Met de eerste heb ik ongeveer 5KG gemalen dus al wel een goed idee van hoe en wat. De uitloop is nu na 250gr al mooi maar ik weet dat het de komende kilo's nog veel beter gaat worden qua smaak. De timer is nu al heel consistent tot op zeker 0,5gr. De 0,3s is om de retentie weg te malen dus dat is perfect voor 2gr.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

144
Bij een maler die zo snel maalt zijn kleinere intervallen juist beter. Een maler die 18gr in 10s doet daar heeft het minder nut omdat het dan te weinig effect geeft. De Olympus lijkt nu ook veel nauwkeuriger te doseren. Bij de oude versie zat er vaak toch wel 0,7gr verschil tussen de doseringen waar dit nu de afgelopen 8 dubbels maar hooguit 0,2gr is geweest. Blijkbaar heeft de verbeterde timer daar ook een positief effect op.

Na een paar dagen gebruik vind ik hem al veel fijner dan de vorige versie die ik had. Nu nog de schijven goed inmalen want daar zit de grootste verbetering voor nu maar dat is een kwestie van tijd.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: RE: Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

145
Erik82 schreef:Bij een maler die zo snel maalt zijn kleinere intervallen juist beter. Een maler die 18gr in 10s doet daar heeft het minder nut omdat het dan te weinig effect geeft. De Olympus lijkt nu ook veel nauwkeuriger te doseren. Bij de oude versie zat er vaak toch wel 0,7gr verschil tussen de doseringen waar dit nu de afgelopen 8 dubbels maar hooguit 0,2gr is geweest. Blijkbaar heeft de verbeterde timer daar ook een positief effect op.

Na een paar dagen gebruik vind ik hem al veel fijner dan de vorige versie die ik had. Nu nog de schijven goed inmalen want daar zit de grootste verbetering voor nu maar dat is een kwestie van tijd.
Door de timer alleen kan hij niet nauwkeuriger gaan doseren hè. De timer zegt enkel wanneer de molen moet stoppen, verder niets. Misschien zijn er nog andere aanpassingen gedaan aan de molen zelf?
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Re: Eureka Olympus 75E HI-speed [Zoektocht naar een nieuwe molen...]

147
Ook ik heb vandaag de Olympus 75E HI-speed met Mythos TIN schijven bij van Pommeren besteld. Half/eind januari komen ze binnen dus het is nog even afwachten. Had van tevoren nog bij Bella Barista een prijs opgevraagd maar uiteindelijk scheelde dat bijna niks dus dat was eigenlijk een no brainer. Bij Bella Barista was niks bekend over het verschil tussen Mythos schijven die wel of niet in de fabriek geplaatst worden dus mijn vraag daarover werd niet echt serieus genomen. Anyway: ik kijk in ieder geval erg uit naar het ontvangen van de maler :D !
Strietman CT1 #83 - Eureka Olympus 75E TIN