Wat heb je voor het laatst gekocht?

1402
manduca schreef:
maurice1 schreef: wo 06 sep 2023, 10:54
manduca schreef: di 05 sep 2023, 14:24 Wil ook best een poging wagen.
Als je mij een PM stuurt met je gegevens dan komt ie zsm jouw kant uit!
Bij mij niet de eerste keer goed, maar dat komt vooral door de combinatie van een andere hoeveelheid gram, en nieuwe (te verse) bonen. Dus ik speel nog even door met dit bakje. Maar de te snelle shots waren overigens niet ondrinkbaar (maar wel uit balans).
Vandaag eindelijk een nieuwe poging gedaan. Was te druk geweest de laatste tijd, en met mijn IMS is het gewoon gedachteloos gaan.

Maar vanmiddag de maler op de gok twee stappen fijner gezet (er gaat 2 gram minder in) en gewoon in 1 x goed op de 1P. Verder niet echt verschil. Zal van het weekend even een smaaktest doen.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1406
Gisteren oogrhaald bij ErikW, nu in mijn vakantie huisje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tooltjes mee:
Afbeelding

Afbeelding

Helaas krijg ik het nog niet goed. Het water gutst door de puck heen. Verschillende maalstanden, goed tampen. Het maakt nuet uit. Gisterochtend met dezelfde bonen en bakje nog een prima espresso gezet op mijn Londinium…..
Het zal wel iets doms zijn.
Morgen nog fijner malen op mijn commandante. Zit nu op 10 kliks (zonder red).

Gelukkig ook een aeropress bij me met de beruchte harde boontjes uit Rotterdam.

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1407
Komt vast goed! Voor espresso hou ik deze standen aan met de Comandante zonder redclixx uitgaande van zon 16 tot 20 gram koffie.

- light roast 6-7 clicks
- medium roast 8-9 clicks
- dark roast 10-11 clicks

Misschien kun je hier wat mee.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Wat heb je voor het laatst gekocht?

1408
Standje 5 gaf eindelijk tegendruk en een espresso. Beetje te bitter, dus moet denk ik weer wat grover. Bij 10 clicks gutste het er gewoon doorheen eerder, dus de marges zijn smal. Snap de waarde van de red clicks (heb ik ook ergens liggen). Maar met de commandante voor espresso malen is geen blijvertje voor mij denk ik :).
Laatst gewijzigd door manduca op wo 18 okt 2023, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.