Powerreserve schreef:Ik krijg ineens ook een heel ander beeld bij een bottomless portafilter
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Powerreserve schreef:Ik krijg ineens ook een heel ander beeld bij een bottomless portafilter
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Lekker hoor! Je kunt altijd even mailen/PBen/APPen er staat nog een kleine 50kgHenrom schreef: wo 02 okt 2019, 23:16 Ik drink elke ochtend de natural Guiji van het hoofdkwartier. Als filter!!. Zelf lichtgebrand 105 vlgs mijn tonino meting. De zoete geur en smaak heerlijk. Heb ook een batch gebrand voor mijn espresso (tonino 90) ook lekker..... maar de filter wint het bij mij.
Arnoud.... Ik wil graag weer wat groene bonen van je
Mooi! Uit metingen en vergelijkingen blijkt dat verschil van 5 punten vaak tussen tonino's zit. Ook maling kan waarde verschillen opleveren.Henrom schreef:Ik drink elke ochtend de natural Guiji van het hoofdkwartier. Als filter!!. Zelf lichtgebrand 105 vlgs mijn tonino meting. De zoete geur en smaak heerlijk. Heb ook een batch gebrand voor mijn espresso (tonino 90) ook lekker..... maar de filter wint het bij mij.
Arnoud.... Ik wil graag weer wat groene bonen van je
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Ik 'kalibreer' de metingen met enige regelmaat met nabije koffiemakkers Tije en Jan zodat we weer vrijwel dezelfde Tonino waarde hebben bij meting. En thuis weet ik bij welke stand de grote R120 de 'gekalibreerde' waarde geeft, zodat ik de kleine Baratza Forté ook daarop kan afstellen (ik gebruik tegenwoordig de Forté voor de meting na een branding).namor schreef: do 03 okt 2019, 09:54Mooi! Uit metingen en vergelijkingen blijkt dat verschil van 5 punten vaak tussen tonino's zit. Ook maling kan waarde verschillen opleveren.
Klopt! Hebben wij met je ook gedaan. Mijne heeft gewonnen met 5 puntenfransg schreef:Ik 'kalibreer' de metingen met enige regelmaat met nabije koffiemakkers Tije en Jan zodat we weer vrijwel dezelfde Tonino waarde hebben bij meting. En thuis weet ik bij welke stand de grote R120 de 'gekalibreerde' waarde geeft, zodat ik de kleine Baratza Forté ook daarop kan afstellen (ik gebruik tegenwoordig de Forté voor de meting na een branding).namor schreef: do 03 okt 2019, 09:54Mooi! Uit metingen en vergelijkingen blijkt dat verschil van 5 punten vaak tussen tonino's zit. Ook maling kan waarde verschillen opleveren.
Zonder die kalibratie kun je op afstand van elkaar niet heel veel vergelijken aan Tonino waarde.
Yep. Zoiets...Henrom schreef:Wat versta je onder agressief branden. Ik heb licht gebrand door de bonen bij een wat lagere temperatuur te laden, gas er redelijk op om sneller de to te bereiken. Gas vol er op en 10 grd voor fc gaas lager. Om toch bij een lichte branding een dev van 20% te hebben. Ben nog zoekende hoe je een mooie filter koffie moet branden. Richtlijnen/ adviezen zijn welkom
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
namor schreef: do 03 okt 2019, 20:54 in Scandinavië doen ze het heel goed maar weer daar is nog slechter dan hier