Ja klopt is van de 16e.
Ik was uit mijn voorraad en heb ze er dus meteen ingekieperd.
Thnx voor de tips
Re: Wat drink je nu?
1542Gisteren een vacuum pot Cona van Pti gekregen.
Wouw.... wat voor gaaf ding!
Na wat uitzoek werk op interner twee keer vandaag koffie gezet: een keer Brazilië Klem en andere keer met Yirgacheffe, beide natural filter branding.
Vorig jaar best veel Hario vacuum in Japan gedronken en meestal niet lekker, maar het laag vooral aan slechte en zeer donkere bonen.
Mijn vacuum vandaag was meteen veel beter dan verwachting, ook mijn zeer kritische dame vond het prima te drinken.
Ik moet absoluut meer oefenen, recept tunen en wellicht een betere warmte bron kopen, een spirituslamp ipv fondue brandertje.
Maar.... ik zou zeker adviseren, vooral voor mensen die filter lekker vinden, kijk ff op MP... er staat genoeg verschillende vacuum apparaten voor redelijke prijzen en schrijf ff kaartje naar Sinterklaas....
Super leuk om een weekend ontbijt ermee te complementeren
Arnoud onwijs bedankt, super tof! //cloud.tapatalk.com/s/5db48af9848 ... 181316.mp4
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Wouw.... wat voor gaaf ding!
Na wat uitzoek werk op interner twee keer vandaag koffie gezet: een keer Brazilië Klem en andere keer met Yirgacheffe, beide natural filter branding.
Vorig jaar best veel Hario vacuum in Japan gedronken en meestal niet lekker, maar het laag vooral aan slechte en zeer donkere bonen.
Mijn vacuum vandaag was meteen veel beter dan verwachting, ook mijn zeer kritische dame vond het prima te drinken.
Ik moet absoluut meer oefenen, recept tunen en wellicht een betere warmte bron kopen, een spirituslamp ipv fondue brandertje.
Maar.... ik zou zeker adviseren, vooral voor mensen die filter lekker vinden, kijk ff op MP... er staat genoeg verschillende vacuum apparaten voor redelijke prijzen en schrijf ff kaartje naar Sinterklaas....
Super leuk om een weekend ontbijt ermee te complementeren
Arnoud onwijs bedankt, super tof! //cloud.tapatalk.com/s/5db48af9848 ... 181316.mp4
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/
1543Ja leuk zijn ze hé! Heb er zelf ook al jaren één. Vind ook visueel een leuke manier van koffie zetten.
1544Kaan schreef: vr 18 okt 2019, 11:46 Heb de koffie van de maand (ethiopie) van Hoofdkwartier binnen.
Smaakt heel erg fruitig maar daarbij zuurtje iets teveel aanwezig.
Moeten ze wellicht nog even rusten?
Het extreem bloemige/fruitige is er nu wel vanaf.. Pas sinds dag 7/8 vind ik hem nu aangenamer.
1545Iets fijner afstellenKaan schreef: zo 27 okt 2019, 15:22Kaan schreef: vr 18 okt 2019, 11:46 Heb de koffie van de maand (ethiopie) van Hoofdkwartier binnen.
Smaakt heel erg fruitig maar daarbij zuurtje iets teveel aanwezig.
Moeten ze wellicht nog even rusten?
Het extreem bloemige/fruitige is er nu wel vanaf.. Pas sinds dag 7/8 vind ik hem nu aangenamer.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven
1546[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201910 ... aefef5.jpg[/IMG]
Gister de Braziliaanse yellow bourbon er in gedaan: heerlijke espresso! Lollie erbij....klaar
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Gister de Braziliaanse yellow bourbon er in gedaan: heerlijke espresso! Lollie erbij....klaar
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee
1547Hier ga ik komend weekend aan beginnen. Was een heerlijke koffie in Berlijn, hoop dat hij thuis net zo gaat bevallen
1548Heb vorige week groene bonen ( Ethiopia guiji natural) van het hoofdkwartier ontvangen en daar een filterbranding van gemaakt.
Licht gebrand met een ontwikkeltijd van 20%. Gezet met Chemex 1:15. De geur na de maling deed al het beste vermoeden.
Heerlijk, dit is my wake-up coffee. Mild met een aangenaam zoetje
Licht gebrand met een ontwikkeltijd van 20%. Gezet met Chemex 1:15. De geur na de maling deed al het beste vermoeden.
Heerlijk, dit is my wake-up coffee. Mild met een aangenaam zoetje
1549Ben benieuwd. Ik kreeg ze allebei (natural & washed) niet zo goed als ik had gehoopt.Tijs schreef:Hier ga ik komend weekend aan beginnen. Was een heerlijke koffie in Berlijn, hoop dat hij thuis net zo gaat bevallen
Ik heb pas later een recept van de brander zelfs langs zien komen dat ie gebruikte op de een of ander kampioenschap ... ik meende het was voor de Aeropress.
Hoe dan ook behoort Five Elephant voor mij tot de top branders in Europa ... staat op gelijke hoogte met Wendelboe
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::
1550Ik laat hier nog zeker weten hoe de smaak was. Ben eigenlijk wel benieuwd naar die Wendelboe koffie. Maar heb eerst nog een zakje Bonanza staan. Kan niet alles tegelijk.swimmer schreef: ma 28 okt 2019, 23:30Ben benieuwd. Ik kreeg ze allebei (natural & washed) niet zo goed als ik had gehoopt.Tijs schreef:Hier ga ik komend weekend aan beginnen. Was een heerlijke koffie in Berlijn, hoop dat hij thuis net zo gaat bevallen
Ik heb pas later een recept van de brander zelfs langs zien komen dat ie gebruikte op de een of ander kampioenschap ... ik meende het was voor de Aeropress.
Hoe dan ook behoort Five Elephant voor mij tot de top branders in Europa ... staat op gelijke hoogte met Wendelboe