Re: Wat drink je nu?

1552
Lekkere koffies allemaal!

Ik heb wat caffenation voor filter in huis. Erg goed.
De aeropress koffie van hey Belgische kampioenschap.
Een hele mooie cleane 90+ Ethiopia Guji KERCHA KELLOO Honey!
En een filter fill die ik nog moet proeven.

Gisteren voor espresso een Ethiopië en een Colombia gebrand. Ik pak nu batches van 300 gram wat erg goed werkt. Ik kan de eind temperatuur lager houden en de branding ziet er netter uit. Geurtje is niet te versmaden, ben benieuwd hoe deze zich uit de pavoni gaan laten proeven
Afbeelding

Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1553
Zojuist voor mijn vrouw een Café Bombón gemaakt. Ik heb er voor mezelf ook maar eentje gemaakt, maar wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar. Echt een te grote klap zoetheid voor mij. Mijn vrouw echter wil er morgenavond na het eten weer eentje.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

1557
Nu de drie afrikaantjes erin. Moet zeggen het is wel een erg uitgesproken smaak. Vrouw geeft aan wow dit is wel heeeeel anders. Moeten we wel even aan wennen. Dat is dus al positief. Smaakt heel anders dan wat we altijd drinken.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

1559
Ik vind deze keer de 3Afrika wat minder lekker dan vorige gedaantes (daar was ik echt fan van). Net een beetje teveel out there voor mij. Lekker voor erbij, maar niet voor de hele tijd.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

1560
Ik heb veel plezier van de Honey processed Ethiopië die ik groen van Hoofdkwartier kocht en zelf brand. De lichtere branding doet het voor mij het beste op de Londinium L-R die immers simpel instelbaar is wat betreft pre-infusiedruk/temp (wat meer druk/temp doet het goed). Een vriend die van mij de boontjes betrekt en een L-R heeft zonder de makkelijk instelbare module is er trouwens evengoed een fan van en hij compenseert het met de wat langere pre-infusie. Op de L1 (2 of 3 bar pre-infusie keuze) heb ik liever de iets donkerder branding ervan maar 'lekker gek' is die Ethiopië wel. Net zoals een heel bijzondere chocola, verrukkelijk voor tussendoor maar niet als 'dagelijkse pot'.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino