Re: De LONDINIUMs afdeling

1592

cremalaver schreef:
bobbee schreef: wo 05 feb 2025, 15:17 Je kunt 2 koffie zetten door dat 2x te doen met pak 'm beet 18 gram en dan wat dus geconcentreerder, vaak lekkerdere, espresso als resultaat. Maar ook dat is natuurlijk helemaal persoonlijk. Er is geen wetboek van strafrecht voor het zetten van koffie. Er zijn zelfs mensen die nog steeds Senseo drinken, maar dat mag! We zijn vrij als het om koffie brouwen gaat! Jippie
Afbeelding
Afbeelding
Ik drink 5 shots per dag.Dat zou 90 gram koffie zijn voor mij .Dan slaap ik een week niet
Dan neem je toch 2 tot 3 dubbele shots? Dan ben je er ook. Of 5 tot 6 enkele. Of je split een enkele shot doormidden en dan kan je maar liefst 12 kwart shotjes drinken. Het kan werkelijk waar nog gekker: je mag en kan blijven verkleinen en vergroten
Afbeelding

1594
Keyser schreef: wo 05 feb 2025, 16:34
cremalaver schreef:
bobbee schreef: wo 05 feb 2025, 15:17 Je kunt 2 koffie zetten door dat 2x te doen met pak 'm beet 18 gram en dan wat dus geconcentreerder, vaak lekkerdere, espresso als resultaat. Maar ook dat is natuurlijk helemaal persoonlijk. Er is geen wetboek van strafrecht voor het zetten van koffie. Er zijn zelfs mensen die nog steeds Senseo drinken, maar dat mag! We zijn vrij als het om koffie brouwen gaat! Jippie
Afbeelding
Afbeelding
Ik drink 5 shots per dag.Dat zou 90 gram koffie zijn voor mij .Dan slaap ik een week niet
Dan neem je toch 2 tot 3 dubbele shots? Dan ben je er ook. Of 5 tot 6 enkele. Of je split een enkele shot doormidden en dan kan je maar liefst 12 kwart shotjes drinken. Het kan werkelijk waar nog gekker: je mag en kan blijven verkleinen en vergroten
Afbeelding
Ik zie het nut niet om een kop koffie te drinken waar 18 gram koffie in zit.
Het smaakt niet beter en je gebruikt de dubbele hoeveelheid Maar ieder zijn ding.

1595
cremalaver schreef:
bobbee schreef: wo 05 feb 2025, 16:15 Ah kijk, een uitzonderlijk geval! Dat verklaart.
5 koffie is redelijk normaal.
Ja? Ok. Ik neem er minder. Ben ik niet normaal dan denk ik.

Mijn vrouw geeft mij ook vaak door wat normaal is....ik ga nog steeds met de naakte portafilter door.
Afbeelding

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1596

cremalaver schreef:
Keyser schreef: wo 05 feb 2025, 16:34
cremalaver schreef: Ik drink 5 shots per dag.Dat zou 90 gram koffie zijn voor mij .Dan slaap ik een week niet
Afbeelding
Maar ieder zijn ding.
Precies! Ik zou het niet mooier kunnen zeggen
Afbeelding

En Bob, doe eens even normaal joh!
Afbeelding

1597
bobbee schreef: wo 05 feb 2025, 16:50
cremalaver schreef:
bobbee schreef: wo 05 feb 2025, 16:15 Ah kijk, een uitzonderlijk geval! Dat verklaart.
5 koffie is redelijk normaal.
Ja? Ok. Ik neem er minder. Ben ik niet normaal dan denk ik.

Mijn vrouw geeft mij ook vaak door wat normaal is....ik ga nog steeds met de naakte portafilter door.
Afbeelding
Mannen 4.4 per dag Ik zit er iets boven.

1598
Ik neem er bij ontwaken twee, op basis van 18g maalsel per shot en dan later op de dag nog een of twee al naar gelang, maar ik voel mijn eigen niet verplicht die latere ok helemaal op te drinken. Vooral als ik tegen 16:00 nog wat wil proeven, dan laat ik het bij een slokje om te genieten.

Ik heb een onderzoek verricht naar wat normaal is:
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1599
Ik zit op 6 a 7 koppen koffie per dag, soms wat meer, dus ook voor mij gewoon de dubbele of de enkele pf.. de bodemloze ligt in de lade: ik vind het ook geen handig ding: waarom meteen een dubbele hoeveelheid koffie maken als dat niet nodig is?
Met de La Pavoni daarentegen gebruik ik wél de bodemloze. Daar zet ik altijd 1 kopje mee met ongeveer 12 a 13 gram.
Mooi hoe een ieder zijn eigen voorkeuren heeft
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60