Re: Wat drink je nu?

161
Ik drink op dit moment een daterra uit mijn Cona! :)

Mijn espressoapparaat wordt al een tijdje ontkalkt en moest ik op een andere manier koffie maken, een Cona is een fantastisch alternatief. Binnenkort liggen de Jamaican Blue Mountain en de Hawaian Kona weer in de winkel, ben ook zeer benieuwd hoe die gaan smaken!

Re: Wat drink je nu?

162
Oehh ik heb gister mijn verse Fascino-pakjes gekregen, een proefpakket. Vandaag de eerste open gedaan.. Mjaam, wat een mooie crema! :) Een veel 'diepere' of 'vollere' smaak dan ik gewend ben. Het gaat om de Espresso Italiano. Ietwat bitter wat mij betreft, dat wel, maar zeer smaakvol in een cappuccino.

Mijn eerste ervaring met versgebrande koffie. Als ik uitga van anderhalf jaar houdbaar na branden, is 'ie afgelopen maandag gebrand :) Ben tevreden! :)

Re: Wat drink je nu?

169
Frans C schreef:vandaag Barbera classic gekocht, december 2009 gebrand. Fantastische koffie, donkere glimmende boon. Vers

Vorige keer Izzo koffie bij van Pommeren meegenomen, maar dat was een tegenvaller
:o

Frans, ik vind dat je er dan wel eerlijk bij moet vertellen dat jullie, als Casa Barista, de Barbera verkopen. Een beetje kinderachtig om van Pommeren te noemen. Je kan ook schrijven de Izzo was een tegenvalller. ;)

De Barbera is zeker geen verkeerde koffie, ook verkrijgbaar bij ESW en andere zaken.

Frans, gooi er een paar zakken tegenaan voor het proefpanel, dat is pas reclame! ;)
Laatst gewijzigd door HolyBean op vr 29 jan 2010, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Wat drink je nu?

170
oxxo schreef:Wie drinkt er wel eens koffie van Blanche Dael? Ik heb er nogal wat over gehoord..
Persoonlijk vind ik ze een beetje zwaar gebrand, maar ze zijn wel goed. Kan me nog een heel mooie Raja Betak herinneren.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder