Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

1691
fransg schreef:Kort voor ik mijn volgende authentieke creatieve zuurdesembrood-uiting uit de oven zou halen, zag ik het eidopje met zout staan.

Zonder dat ik er iets aan kon doen, is het toevoegen van het zout kennelijk niet gebeurd. Erg vervelend ;-)
Je hebt toen die uiting maar gelaten waar die stond? Was toch niet pruimen?!

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Het grote broodbaktopic

1692
Ik heb gehoord dat het als een klap in je nek moet voelen als je zoiets proeft, maar ik heb het brood nog niet weggegooid.

Morgenochtend maar meteen een nieuwe gaan maken.

Een vriendin zegt dat het met olie en zout lekker kan zijn, dus misschien in brokjes in de wokpan met wat olie en zout kijken of dat te doen is. Maar dan zal het dus wel extra vet zijn en bloeddrukverhogend wat niet erg ambachtelijk is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1693
fransg schreef:Ik heb gehoord dat het als een klap in je nek moet voelen als je zoiets proeft, maar ik heb het brood nog niet weggegooid.

Een vriendin zegt dat het met olie en zout lekker kan zijn, dus misschien in brokjes in de wokpan met wat olie en zout kijken of dat te doen is. Maar dan zal het dus wel extra vet zijn en bloeddrukverhogend wat niet erg ambachtelijk is.
Ach je moet maar zo denken zo aten de Romeinen het waarschijnlijk en nog steeds worden er hele verhalen over verteld en trendie zoutloze broden gebakken om vooral den authentieke smaak terug proberen te halen.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

1694
Oh dan ga ik het zeker proberen!

Ik denk dat het dan een ambachtelijk 'mindfulness' brood wordt, zo heeft het kauwen dan een vredebrengende werking op de samenleving als zodanig in zijn holistische samenhang.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

1695
fransg schreef:Ik heb gehoord dat het als een klap in je nek moet voelen als je zoiets proeft, maar ik heb het brood nog niet weggegooid.

Dopen in olijfolie met een zwarte gebroken peper met een pietsie grof zeezout
kan erg lekker zijn en ach je eet het zo niet dagelijks.

Ik doe eens in de paar dagen 75 gram pofmais met olijfolie en zeezout poffen, heerlijk!
Ik heb dan ook geen hoge bloeddruk, meestal rond de 105 over 70, ga maar weer poffen nu ik er aan denk ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

1699
Haha, nou bedankt voor het compliment. Leuk. Ik ben ook best trots op de kwaliteit van de pizza's die ik nu bak.
Vandaag op basis van 100% roggedesem 2 pizza's gebakken. Nog in de testfase. ;) deeg is vandaag 48 uur oud. Morgen 24 uur erbij. Kijken hoe dat uitpakt ivm vandaag en dan aanpassen en weer nieuw deeg maken.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!