Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1702
Durdane schreef:Ik zag hier een “workflow” voor je koffiepucks naar de composthoop

Sinds half jaartje kweek ik zelf oesterzwammen op de koffie. Gaat echt heel goed

Heb zelf startpakket bij https://www.fryslanfungies.nl/ vandaan, maar er zijn meer aanbieders

PHOTO-2024-03-17-10-50-42.jpeg
Kun je dan met een start pakket door blijven kweken of is het op gegeven moment op?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1704
Mooi!

Laat je de pucks een poosje rusten / composteren of kun je ze meteen gebruiken als een emmertje vol is?

Ik heb momenteel vier zakken met stro en paddenstoel-starter en een stammetje eikenhout met starter-plugs erin.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1705
fransg schreef:Mooi!

Laat je de pucks een poosje rusten / composteren of kun je ze meteen gebruiken als een emmertje vol is?

Ik heb momenteel vier zakken met stro en paddenstoel-starter en een stammetje eikenhout met starter-plugs erin.
Op het stammetje is volgens mij voor shitake paddestoelen?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1706
Ja klopt geloof ik wel van die shiitake, ik heb de stam nog maar net in de emmer water om te doordrenken dus ik moet nog maar zien wat het wordt. Kreeg het van een vriendin die een 'voedselbos' heeft en uitbreidt. Het hout moet oud zijn maar niet al te oud, dood maar nog niet vermolmd door andere schimmels. Deze is een jaar oud, misschien nog te kortgeleden overleden. We gaan het meemaken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino