Re: Het grote broodbaktopic

1802
Ik ben ook wel eenbeetje een thuisbakker. Nu dacht ik koffie en brood te combineren. Twee dubbele espresso's toevoegen aan het water voor het deeg. (500 gram meel) Wit brood kleurt daardoor cappuccino bruin. Je proeft de koffie smaak. Lekker. Koffiebroodje in de ware zin. Misschien is dit bij jullie al lang een bekend recept. Voor mij nieuw.

Afbeelding
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Re: Het grote broodbaktopic

1807
Handig!

En ik wist niet dat keukenzout in vergelijking met kosher- of zeezout zo dramatisch lastig is af te wegen op een lepeltje ;-)
For salt, I use 5 g per teaspoon which is reasonably accurate for kosher and sea salt and wildly inaccurate for table salt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

1808
fransg schreef:Handig!

En ik wist niet dat keukenzout in vergelijking met kosher- of zeezout zo dramatisch lastig is af te wegen op een lepeltje ;-)
For salt, I use 5 g per teaspoon which is reasonably accurate for kosher and sea salt and wildly inaccurate for table salt.
Ik ook niet en dat terwijl die lepeltjes toch wel uiterst precies zijn.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

1809
fransg schreef:Handig!

We hebben toch allemaal een vrij accurate grammen of nog betere weegschaal, dan gaan we toch niet haspelen met een Teaspoon, zo'n ding wat hier eigenlijk niet gebruikt wordt qua maatvoering?!
Afbeelding

Of een weeglepeltje?
Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.