Re: TLC voor de KvdW Mirage Triplette Idrocompresso
Geplaatst: wo 20 mar 2024, 21:10
Prachtig!
Veel werk aan gehad, maar nu ook de beloning daarvoor, top!
Veel werk aan gehad, maar nu ook de beloning daarvoor, top!

Koffiepraat is het forum over koffie, bereidingswijzen, espresso, cappuccino, filterkoffie, slowcoffee, evenementen en nog veel meer.
https://www.koffiepraat.nl:443/forum/
Hmm, ik doe net of ik dit nog niet gelezen heb en deel nog wat foto’s van een stoomwolk en een espresso met mooie tijgerstrepen 🫣Pti schreef:Ik wens je alvast heel veel succes, dat is echt de zwakke plek van de Mirage. Sterker nog, het is de reden dat wij ooit die gigantische gele slagmoersleutel aan hebben geschaft die ook wel eens in actie is gekomen in een filmpje van Frans. Het RVS van banjobout (E) en de messing fittingen in de boiler gaan met elkaar reageren en rotten vaak helemaal vast. Onderdelen A en D moeten inderdaad vervangen worden om de lekkage te verhelpen, al dan niet in combinatie met wat teflontape of vloeibare pakking. Maar er zal vermoedelijk flink wat kracht nodig zijn om die banjobouten los te krijgen.
Hier staat wel een product tussen wat elektrolytische corrosie zal voorkomen tussen RVS Messing en koper. ik gebruikte het in de machinebouw voedingsindustrie ,dan draai je het een volgende keer zo weer los.https://neverseezproducts.com/manufactu ... seez.shtmlPti schreef: do 21 mar 2024, 14:08 Ik wens je alvast heel veel succes, dat is echt de zwakke plek van de Mirage. Sterker nog, het is de reden dat wij ooit die gigantische gele slagmoersleutel aan hebben geschaft die ook wel eens in actie is gekomen in een filmpje van Frans. Het RVS van banjobout (E) en de messing fittingen in de boiler gaan met elkaar reageren en rotten vaak helemaal vast. Onderdelen A en D moeten inderdaad vervangen worden om de lekkage te verhelpen, al dan niet in combinatie met wat teflontape of vloeibare pakking. Maar er zal vermoedelijk flink wat kracht nodig zijn om die banjobouten los te krijgen.
Zo zie je maar....er bestaat geen perfecte machine. Het zijn net mensen.fransg schreef:Een Schoonheid! Pracht foto's.
Ik was met een makker wandelen en ijs eten in Edam en daar stond een KvdW Spirit te pronken. De eigenaars zijn er ook heel erg blij mee. Hun vorige machine was er ook een van KvdW.
Wat hen wel een beetje tegenvalt is dat ook deze gloednieuwe machine veel servicebezoeken van de onderhoudsmonteur nodig heeft. De pressostaat moet vaak vervangen en een kleine vernauwing in de leiding, waar slechts een heel klein gaatje zit, raakt om de haverklap verstopt door kalk ook al hebben ze een ontkalkings-filter.
De cilinder van mijn Lambro heb ik toendertijd laten hard-verchromen bij CZL in Tilburg en daarna laten honen bij Helmink in Giessendam. De boiler, zuiger en leidingen heb ik chemisch laten vernikkelen, ook bij CZL.Pti schreef: ma 27 nov 2023, 12:32 De coating is inderdaad weg, de sleeve is een bus met een chrome of nikkel coating. Volgens mij heeft NielsB (of NelisB) hier op dit forum ooit de zetgroep van zijn lambro opnieuw laten coaten, hij heeft het toen dacht ik met Nikkel laten doen, de zoekfunctie kan vast en zeker uitkomst brengen.
Maar de vraag blijft, wat is hiervan de oorzaak? Is het inderdaad corrosie? Is het normale slijtage na duizenden shots? Of is er ergens anders iets mis met de zetgroep en heb je straks na het vervangen (of coaten) van de sleeve na een poosje weer hetzelfde probleem.