Re: Wie helpt me op weg met mijn eerste ?

23
Heb toevallig deze week mijn Bezzera BZ07 Manual HX (Koffiewarenhuis 928 euro) binnen gekregen en wat een machine is dat. Ik heb al vele machines gehad (ook E61) maar deze is zeker een aanrader.

Het afwerkingsniveau van deze machine is zeer hoog. Het design mag er ook zijn en dan de bediening van de stoom en het warme water met hevels en kogelgewrichten echt super.

Ook de stoompijp zo dik en makkelijk te bewegen en de machine is heel compact. (25 cm breed)

Voordeel van deze machine is dat je na 15 min. opwarmen al koffie kan tappen en dat is bij een E61 machine ongeveer 30 minuten.

Deze door Bezzera ontwikkelde zetgroep zou weleens de opvolger van de E61 zetgroep kunnen worden.
*BeZeRrA STreGa (PsM), *MaCAp MXd EXtReME (TitANiuM)....

24
Raskolnikov schreef:
Spironski schreef: Vertel ons daarom nog even of je alleen maar espresso drinkt of toch ook wel melk-drankjes als cappuccino, macchiato of lungo. Oh ja: en ben je ook in voor 2-de hands?
Ik zal meer espresso's maken dan cappuccino's. Als ik een schatting maak zou ik zeggen zo'n 5 à 6 espresso's en wellicht 1 cappuccino per dag.
Ik ben me er inmiddels inderdaad van bewust dat ik voor een molen minimaal 300 euro neer zal moeten tellen. Het zal er toch wel weer op uitdraaien dat ik een mooie en goede molen tegenkom die een stuk duurder zal zijn en die ik dan toch wil hebben. Dan wacht ik desnoods wel een maandje langer, ik begrijp dat dat het geld wel waard is.
Een tweedehands molen is eventueel ook een optie.
Ik zou zeker eens informeren naar deze molen, misschien gaat ie voor een goede prijs weg. Het lijkt me een rebranded M4D

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1" onclick="window.open(this.href);return false;
Is de 6th wave aan het voorbereiden

26
Kan bijna niet anders dan dat het een MD4 is. Boretti rebrand wel meer (hun espressoapparaat is een La Scala b.v.). Als die molen werkelijk niet gebruikt is, lijkt €250 me een mooie prijs, je hebt dan een mooie molen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

30
Een combinatie tweedehands is voor mij geen optie.
De espressomachine wil ik nieuw kopen, een molen eventueel tweedehands.
Ik heb weliswaar op dit forum gelezen dat een espressomachine zo goed als onverwoestbaar is, mits onderhoud goed gedaan wordt, en derhalve gerust tweedehands gekocht kan worden maar op de een of andere manier heb ik daar geen goed gevoel bij. Bij een molen, ofschoon belangrijker dan espressomachine zo heb ik begrepen, heb ik dat gevoel minder.
Het is nu eenmaal zo dat ik de meeste beslissingen neem op emotionele gronden ipv. rationele. En ik ben te oud om dat nog te gaan veranderen ;) .