Re: Ponte Vecchio Export blijft lekken

21
Yep gelukt! :D

Probleem was dat ik de eerste keer de zuiger niet onder zicht heb teruggeplaatst en dus.... inderdaad de tweede seal welke tegen de richting erin moet niet netjes zat.
Deze seal had t.g.v. mijn actie een klein vouwtje. Vervolgens netjes onder zicht terug geplaatst met het thee lepeltrucje en de handel is dicht!!!

Moraal van het verhaal. Toch met enige regelmaat de seals / zuiger met wat dow invetten. Zicht houden op wat je doet (indien mogelijk) en als je vastloopt is op dit forum meer dan genoeg kennis beschikbaar :D
Er zat trouwens geen extra kleine seal boven aan de zuiger.

Dank voor alle goede suggesties.

Gr. Meg

26
Thx,
Goede tip, bestel me één piston rubber extra, hij lekt weer. Ws. het 2 e rubber welke ik zelf in eerste instantie slecht gemonteerd had.
Detail... begon weer met lekken na het doorslippen van de zuiger.

Voor de snelle beslissers kan ik nog wat klein spul erbij bestellen als ik toch bezig ben. Vanavond gaat de bestelling de deur uit.
Gr. M.

28
HanR schreef:Ik bestel altijd de ene set en dan de andere ring los erbij. Staat niet in verhouding tot nog een keer verzendkosten betalen.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Welke set en welke los?
Ik zie bij beide sets dezelfde v-shape ringen:
G8094

Dan zit er bij de ene set een 5mm en bij de andere set een 6mm ring van type G8095

Als ik het goed begrijp zeg je 1 set bestellen - laten we zeggen die met een 5mm gasket erbij en dan bestel je een losse G8095 van 6mm erbij, correct?

De 3 van de G8094 zijn voor de Piston en die G8095 is voor...?
En hoe weet je nu of je 5 of 6mm nodig hebt?

Waar is het vet voor invetten gaskets te krijgen? Ook daar bestellen?
Ponte Vecchio Export 2019 black - Eureka Specialità black - Standard & Naked PF

29
Hallo.
Om de piston zitten 3 dezelfde rubbers nr G8094
De afsluiting van de portafilter / Pistonhuis wordt door een 5 of 6 mm rubber verzorgd nr DG8095,keuze 5 of 6 mm.
Kit-pv 5 levert dus 3 piston rubbers ( G8094) met een 5 mm rubber (nr DG8095) en kit-pv6 met een 6mm rubber voor de portafilter afdichting.

Dus je zat al op het goede spoor

Welke je nodig hebt??? even opmeten? ik laat me verrassenen heb een willekeurig setje kit-v 5 of 6 besteld en dan apart een DG8095 met de andere maat. Ben je wat goedkoper uit.

Trouwens, gisteravond besteld en wordt morgen al bezorgd!! kost wel 15 euro voor de bestelling maar dan heb je ook wat.