Pak een pavoni of andere manual lever. Weet jij ook alles van. Mist de pro groep maar dat heeft ook voordelen.cremalover schreef:Mijn Pompei heeft net zoveel mogelijkheden als de Strega die ik gehad heb.De Strega is ontworpen met maar 1 doel voor ogen. De eerste machine met pro groep ontwerpen met een reservoir.Keyser schreef: do 14 mei 2020, 14:15Omdat de pomp de zetgroep vult?turboyeast schreef: Dat vind ik nu zo'n krachtige kernachtige uitspraak. Je kan er uren over praten, maar daar komt het wel op neer.
Chapeau...
Cheers, TY
Schaar Londinium R eigenaren daar dan ook maar bij. Die machine doet dat toch ook?
Zelf twijfel ik nog erg welke hevel ik wil. Al verbaas ik mij over de discussie tussen de hevel eigenaren betreffende de Strega. Je komt elitaire uitspraken tegen dat dit de hevel machine is voor de mensen die geen "echte" kunnen betalen. En ook hier in dit topic behoor je dan in een ander hokje.
Wanneer ik dan het verschil goed begrijp en dit vanuit een positief licht bekijk, dan biedt de Strega meer speel mogelijkheid met preinfusie en shots dan een klassieke lever zonder pomp. Dan zou je als tegen antwoord kunnen zeggen dat de klassieke lever eigenaren de variabelen niet aandurven/aankunnen en gebaad zijn bij de voorspelbaarheid/eenduidigheid van hun veer
On topic: mooie machine. Ik heb al contact met je gehad via MP. Ik overweeg het Ik durf best een niet-hevelaar te zijn met lef.
Toen ik mijn Strega in 2011 kocht was die er nl. niet.En er was vraag naar.Dat kon je merken op de fora.
Bezzera is daarop ingesprongen en voila STREGA!
De verhalen over de voordelen van de pomp-infusie is allemaal lulkoek die men er bij verzonnen heeft.
Was een puur commerciele ontwikkeling.U vraagt ? Wij maken.
Met een klassieke hevel zoals mijn Pompei kan ik ook de preinfusiue naar elke druk brengen en voor zolang als ik wil.Uiteraard weet ik niet exact welke druk ik dan realiseer.Zou ik dit willen weten dan frutsel ik snel een portafilter met drukmeter in mekaar en dan weet ik dat ook.
De mogelijkheden van hevels zijn letterlijk eindeloos lees traploos.
Re: Te koop Bezzera Strega SE
21‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’