Re: De

22
fransg schreef: zo 17 mei 2020, 12:51
turboyeast schreef: zo 17 mei 2020, 12:32 ps2. dat extra gewicht achter in de Strega om kantelen te voorkomen....is dat grapje of serieus?
zie: https://youtu.be/aQ2dPwZLNNc?t=18
Apart.Als die drie schijven niet van Plutonium zijn gemaakt voegen ze weinig toe lijkt me.
Ik heb de Strega anderhalf jaar gebruikt zonder reservoir of schijfjes en ondanks de dubbele veren kan ik me niet een incident voor de geest halen waarbij de machine naar voren kiepte.
En dat zijn toch ongeveer 4000 shots geweest.
Beetje onzinverhaal dus.
Wel heeft de machine aan de voorkant wat flex bij het naar beneden halen van de hendel.

23
cremalover schreef: zo 17 mei 2020, 13:08 ps2. dat extra gewicht achter in de Strega om kantelen te voorkomen....is dat grapje of serieus?
cremalover schreef: zo 17 mei 2020, 13:08 Beetje onzinverhaal dus.
Ik heb in elk geval je vraag kunnen beantwoorden ;-) het is geen grap, die gewichten staan op video en ze dienen ergens voor...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

24
Mogelijk heeft het met de (CE) goedkeuring te maken. Vrijwel iedereen die een e61 machine koopt weet ook dat die zetgroep heet wordt en toch plakt de fabrikant er zo'n lelijk plakkertje op met een waarschuwing.

De profitec pro 800 heeft ook zo'n gewicht achterin, wanneer je die eruit haalt gebeurt er ook weinig mits je de hendel maar beneden trekt en niet naar voren.

25
fransg schreef: zo 17 mei 2020, 14:14
cremalover schreef: zo 17 mei 2020, 13:08 ps2. dat extra gewicht achter in de Strega om kantelen te voorkomen....is dat grapje of serieus?
cremalover schreef: zo 17 mei 2020, 13:08 Beetje onzinverhaal dus.
Ik heb in elk geval je vraag kunnen beantwoorden ;-) het is geen grap, die gewichten staan op video en ze dienen ergens voor...

IMG_2711.jpg
Dat daar van die schijven zitten zie ik. Ik weet alleen dat mijn Strega zonder die dingen geen kantelneigingen had.

Re: De "Strega-man"

26
Wat is het probleem van die gewichten? Je ziet ze niet. Zal wel een rede voor zijn dat ze erin zitten. Misschien om hem in balans te krijgen en niet langer te maken zodat hij nog mooi op het aanrecht past? Ik heb echt werkelijk nooit nagedacht over die gewichten achterin toen ik er 1 had. De strega is toch een geweldige machine voor een zeer prettige prijs waardoor hij binnen handbereik is van een hoop mensen?
Wordt tijd dat de gevestigde orde eens met zo'n machine komt in dezelfde prijsklasse en dezelfde kwaliteit in plaats van altijd maar die E61 zetgroep.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

27
bobbee schreef: zo 17 mei 2020, 16:33 Wat is het probleem van die gewichten? Je ziet ze niet.
Ik zie ook het probleem niet. Die gewichten zijn eerder een oplossing dan een probleem.

Maar in een thread die bedoeld is om zomaar wat stof op te doen waaien is het wel een dankbaar onderwerp.

En kleine Italiaan die op blokhakken loopt kan zodoende beter overzicht houden in het verkeer en dat is een verstandige aanpak.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

28
turboyeast schreef: zo 17 mei 2020, 12:32
ps. de Strega-man: hunkert naar vintage en authenticiteit, maar wil niet inboeten op moderne techniek en vrijheidsgraden. Ik ben eigenlijk nog meer benieuwd naar het profiel van de partner van "de Strega-man".....iemand?

ps2. dat extra gewicht achter in de Strega om kantelen te voorkomen....is dat grapje of serieus?

Ik vrees dat ik niet aan die kwalificatie van de Strega man voldoe 8-)

Het profiel van mijn Strega vrouw is dat die mij vaak hoofdschuddend gade slaat, maar als ik aan mijn gemaakt belofte om tot in de eeuwigheid op elk moment van de dag haar verzoeken zal honoreren om een latte te produceren, alles weer is opgelost.

Mijn Strega flext idd ook aardig. Had het zelf niet in de gaten, maar zag het een keer op een video die ik maakte. Zolang ik het apparaat niet in tweeen trek heb ik geen probleem met een beetje beweging.
dus...

29
fransg schreef:[q
Ik zie ook het probleem niet. Die gewichten zijn eerder een oplossing dan een probleem.

Maar in een thread die bedoeld is om zomaar wat stof op te doen waaien is het wel een dankbaar onderwerp.
Klinkt als Homebarista.com.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

30
Marcje schreef: Het profiel van mijn Strega vrouw is dat die mij vaak hoofdschuddend gade slaat, maar als ik aan mijn gemaakt belofte om tot in de eeuwigheid op elk moment van de dag haar verzoeken zal honoreren om een latte te produceren, alles weer is opgelost.
Goh, zo'n exemplaar heb ik ook....enne, ik heb nog nooit een Strega in het wild gezien, laat staan dat ik er ooit een zal bezitten.
Wellicht is de Strega-man dan toch niet te stereotyperen aan de hand van zijn partner.
Anyways....volgens mij moet deze post geen "roast" worden van de Bezzera Strega. Ik persoonlijk heb daar eigenlijk helemaal geen mening over.

Maar Strega-man vind ik zo'n keigoeie (op z'n Brabants) kreet dat ik 'm direct toevoeg aan mijn eigen Dikke van Dale.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk