Re: ARGOS van Odyssey Espresso

22

Prijs 850 USD. Naar wens er bij te kopen: analoge drukmeter voor extractie, transponder voor digitale espresso profling, extra lever piston om sneller te kunnen switchen tussen manual/spring, melkkan etc.

Slagvolume is relatief groot. Afh van koffie, fijnheid maalsel en preinfusie is een opbrengst van 35-55 gram met een enkele pull haalbaar. Dat is duidelijk meer dan de Cremina's, Pavoni's en Elektra's van deze wereld. Meer vergelijkbaar met een Strietman en Robot. Wel comfortabel dat je 1:2 shots kan maken zonder Fellini.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: ARGOS van Odyssey Espresso

23
Vind het ontwerp verte van geslaagd.Net een blikken cracker trommel waar een zetgroep en stoomarm aan geplakt is.
Modern ontwerp wil niet altijd zeggen geslaagd ontwerp.
Maar zo subjectief als maar kan natuurlijk.
Maar vergelijk dit ding nou eens met een Carravel.
Industrieel ontwerpen is een vak.Deze vind ik niet geslaagd.
Strietman heeft er meer kijk op.

Re: ARGOS van Odyssey Espresso

27
gilleko B. schreef: do 05 aug 2021, 14:36 De driptray lijkt op een omgekeerde zoutstrooier voor over zo'n grote bak met patat die in een snackbar gebruikt wordt.

Maar vindt het wel een mooi apparaat!

[emoji477]
Ja vind de Odyssey ook wel wat hebben. Strietman is juist een beetje kitscherig, afwerking ziet er wel heel mooi uit.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Re: ARGOS van Odyssey Espresso

29
bobbee schreef: do 05 aug 2021, 15:37 Ik denk dat hij in het echt weer erg imposant en strak uitziet. En echte eye-catcher. Ik hou er wel van maar denk dat ik toch de pavoni gewoon hou.
Je kunt met je Pavoni lezen en schrijven, geen reden om geld over de balk te smijten voor 'de heilige graal' die zich nog moet bewijzen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: ARGOS van Odyssey Espresso

30
Ja dat inderdaad maar ook belangrijk (voor mij althans) onderhoud simpel, goedkoop en onderdelen binnen handbereik via Kafko!

Daarentegen is het spelen met nieuw spul ook leuk en onderdeel van de hobby.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’