Op de goeie weg!
Van een boon die lekker bevalt een kg kopen en een paar weken lang niet wéér switchen naar andere.
Op de goeie weg!
Ik tot nu toe ook niet. Maar hii is ook nog maar sinds begin december in bedrijf. Ik kan nog flink veel fijner (nu stand 2, voor wat het waard is, bij een medium gebrande boon).fransg schreef:Vreemd, ik heb geen enkele moeite met de XL.Oene Zwittink schreef: vr 18 feb 2022, 09:33 mijn Eureka Mignon XL zit ook tegen z'n fijnste stand aan....
Ik heb met mijn MaraX en Specialita echt moeite om er meer dan 20 sec over te doen vanaf de eerste drup en dan maal ik echt al dicht bij het 0 punt (van de sticker dan).fransg schreef: vr 18 feb 2022, 09:41Vreemd, ik heb geen enkele moeite met de XL.Oene Zwittink schreef: vr 18 feb 2022, 09:33 mijn Eureka Mignon XL zit ook tegen z'n fijnste stand aan....
het "nulpunt' zit niet per se bij de "0" op het knopje -- kun je nagaan door de maler met zonder bonen te laten draaien en dan het echte nulpunt op te zoeken, waar je hoort dat de schijven elkaar (bijna) beginnen te raken.mr Blanc schreef: vr 18 feb 2022, 10:10en dan maal ik echt al dicht bij het 0 punt (van de sticker dan).
Ik zou zeggen dat het knopje dan niet goed is gemonteerd. Zou ook raar zijn als je het volume van je versterker op 0 zet en je blijft gewoon muziek horen!fransg schreef:het "nulpunt' zit niet per se bij de "0" op het knopje -- kun je nagaan door de maler met zonder bonen te laten draaien en dan het echte nulpunt op te zoeken, waar je hoort dat de schijven elkaar (bijna) beginnen te raken.mr Blanc schreef: vr 18 feb 2022, 10:10en dan maal ik echt al dicht bij het 0 punt (van de sticker dan).
Hoger doseren? Bij mij maakt het een heel verschil of ik 16, 17 of 18 gram doseer.mr Blanc schreef:Ja ikweet dat het 0 punt iets voorbij de 0 zit en in het geval van malers begrijp ik dat je bij 0 niet al de schijven tegen elkaar wilt hebben. Mijn punt is echter jullie zetten esspresso met looptijd van 30 sec vanaf eerste druppel en mij lukt dit niet zelfs niet bij heel fijn malen of moet ik gewoon nog fijner malen? Choken van de machine is nog niet gelukt
je kunt het zeggen maar dat verandert niets aan de nulstand van de meeste malers in de wereld
Ik weet niet welk filterbakje je gebuikt, wat je pre-infusie druk is, of je douchescherm wel recent in de cafiza heeft gelegen, hoe je extractie eruit ziet, of de gehele bodem van je filterbakje min of meer tegelijk 'volstroomt' en of je tamp-techniek netjes is...mr Blanc schreef: vr 18 feb 2022, 11:23 Ja ikweet dat het 0 punt iets voorbij de 0 zit en in het geval van malers begrijp ik dat je bij 0 niet al de schijven tegen elkaar wilt hebben. Mijn punt is echter jullie zetten esspresso met looptijd van 30 sec vanaf eerste druppel en mij lukt dit niet zelfs niet bij heel fijn malen of moet ik gewoon nog fijner malen? Choken van de machine is nog niet gelukt![]()
Terug naar “Koffie technieken”