Re: La Marzocco Linea Micra

21
Pti schreef:Ik ben benieuwd of ze de machine met een vibratie pomp uitvoeren. Want als ik zo naar de specs kijk lijkt het identiek aan een linea mini. De machine lijkt kleiner en vooral goedkoper te worden dan de mini en ik kan me haast niet voorstellen dat die besparing alleen maar uit goedkopere materialen komt.
Lijkt mij wel handig als dat zo is. Sterk downgraden past niet bij dit merk. Maar een deels plastic in delen uit elkaar te halen portfilter🫣Ja kan zo maar het ei van Columbus zijn, maar voor nu. Afwachten maar.

Afbeelding

22
gilleko B. schreef: di 25 okt 2022, 09:32
Ruben- schreef:Hierbij de portafilter.
Dat plastic weet ik zo net nog niet...
Als ze dat nou gewoon van metaal maken dan lijkt het nog wat.
De hoek van de greep lijkt ook verlaten. Ik krijg van die micro steeds meer het gevoel dat je dan een (uitgeklede) poorman's machine hebt, terwijl als je voor minder een bijv. ECM syncronika koopt je een top of the Line machine op je aanrecht hebt staan. Ik weet niet of het handig is dat LM dit moet doen, gelet op de uitstraling van het merk.

Afbeelding
Door het imago van LM denk ik ook niet dat dit echt een poorman's machine zal zijn. Denk eerder dat ze enkele concessies hebben gedaan die beter aansluiten bij thuisgebruik en die voor de prijs wat uitmaken maar niet voor de kwaliteit van de koffie.
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

23
De eerste Linea Mini kostte 7 jaar geleden ook €3.500 en dat is inmiddels €5.100 geworden. Het enige dat in die tijd veranderd is, is de IOT module die los te koop was voor €170 incl. montage (inmiddels ook zo'n €400-500). Dat is allemaal niet alleen inflatie.

Het lijkt me dus dat ze voor €3.500 wel een prima machine op de markt kunnen brengen, maar de vraag is welke features ze daarvoor van de Linea Mini weglaten. Een losse RVS filterdrager kost €170, dus als ze die weglaten scheelt dat al €200. Idem voor de VST filterbakjes, IOT module, behuizing, pomp etc. Als ze overal wat schaven kunnen ze volgens mij nog steeds een machine leveren waarbij de koffiekwaliteit niet ter discussie staat.

Ik hoop alleen niet dat ze de deur naar productie buiten Italie hiermee openen. Dat zou in één klap het prijsverschil verklaren, maar ook de verloedering van het merk inluiden.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

24
Ypuh schreef: di 25 okt 2022, 10:34 Ik hoop alleen niet dat ze de deur naar productie buiten Italie hiermee openen. Dat zou in één klap het prijsverschil verklaren, maar ook de verloedering van het merk inluiden.
Weer een merk dat naar China gaat.

M'n vriendin had laatst pantoffels gekocht waarop stond: Australische pantoffels. Gemaakt van Australisch wol.
Bleek toch in de kleine lettertjes te staan: Made in China. Beetje jammer. Bij nadere inspectie bleek bijna alles in huis uit China te komen.
Hoop niet dat China binnenkort Taiwan binnenvalt. Als we als EU dan sancties op gaan leggen zijn we echt heel goed de lul.

25
Ruben- schreef: di 25 okt 2022, 11:20 Hoop niet dat China binnenkort Taiwan binnenvalt. Als we als EU dan sancties op gaan leggen zijn we echt heel goed de lul.
Ik vermoed dat ze in China ook zo denken, "als we nu Taiwan pakken dan zijn we goed de (kleine) lul" terwijl hun economie sowieso in zwaar weer verkeert door alle hardnekkige lockdowns *plus* de vastgoedzeepbel die op ploffen staat.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

26
fransg schreef: di 25 okt 2022, 11:25
Ruben- schreef: di 25 okt 2022, 11:20 Hoop niet dat China binnenkort Taiwan binnenvalt. Als we als EU dan sancties op gaan leggen zijn we echt heel goed de lul.
Ik vermoed dat ze in China ook zo denken, "als we nu Taiwan pakken dan zijn we goed de (kleine) lul" terwijl hun economie sowieso in zwaar weer verkeert door alle hardnekkige lockdowns *plus* de vastgoedzeepbel die op ploffen staat.
Verkeert hun economie in zwaar weer?

Overigens niet echt de plek dit hier te bespreken. Zie je in het 'kosten rijzen de pan uit' topic wel ;)