Re: Hebben jullie dat ook?

21
Niet exact wat je beschrijft, maar wel dat ik fases heb dat koffie niet donker en potent genoeg kan zijn voor me, maar laatst had ik daar best wel afkeer van en waardeer ik wat “normalere” brandingen weer veel
Meer. Light roast vind ik niks, maar een medium gebrande cuba smaakt me veel beter dan een donkere “bar” mix
Faema Lambro - Mazzer Major E

22
Een keer jaren geleden die koffiebonen van de lidl erin gehad, we hadden zo iets van hoe smerig kan het zijn? Nou de vrouw nam een slokje en mocht het kopje in de gootsteen legen. De mijne ging erachter aan. Dag erna naar de lokale thee zaak gefietst waar ze ook bonen verkopen van de branderij in haarlem en 's avonds heerlijk bakje koffie. Nu drinken we al weer maanden eigen merk van Coffeemeister, is goed te doen de medium. Wissel soms af en stel de maler dan weer erop in. De Thee leuten hier ga je echt niet met die pickwick ellende blij maken, die drinken dat met een zuur gezicht zeg maar. 1 soort koffiebonen hier in huis ongeveer 20 soorten thee. Ik delf het onderspit zeg maar want mag geen tweede bonenmaler (arme ik).
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

23
mutsje schreef: ma 02 jan 2023, 20:35 Een keer jaren geleden die koffiebonen van de lidl erin gehad, we hadden zo iets van hoe smerig kan het zijn? Nou de vrouw nam een slokje en mocht het kopje in de gootsteen legen. De mijne ging erachter aan. Dag erna naar de lokale thee zaak gefietst waar ze ook bonen verkopen van de branderij in haarlem en 's avonds heerlijk bakje koffie. Nu drinken we al weer maanden eigen merk van Coffeemeister, is goed te doen de medium. Wissel soms af en stel de maler dan weer erop in. De Thee leuten hier ga je echt niet met die pickwick ellende blij maken, die drinken dat met een zuur gezicht zeg maar. 1 soort koffiebonen hier in huis ongeveer 20 soorten thee. Ik delf het onderspit zeg maar want mag geen tweede bonenmaler (arme ik).
Hier thuis ben ik de baas ,als ik zeg dat ik de afwas doe . dan doe ik de afwas. simpel
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

25
Het gas is alweer goedkoper dan voor poetins invasie maar dat merken we niet onmiddellijk:
Gaan de prijzen voor consumenten nu snel omlaag?
Sommige energiebedrijven hebben de prijzen voor gas inderdaad al verlaagd. Greenchoice en Budget Energie hanteren lagere tarieven dan drie maanden geleden. Eneco, dat elke maand voor een deel van zijn klanten nieuwe tarieven bekendmaakt, laat de tarieven al iets zakken. De grote energiebedrijven Vattenfall en Essent hebben hun tarieven per 1 januari juist flink verhoogd. Deze bedrijven hebben in de nazomer duur gas gekocht, dat ze nu doorverkopen aan klanten. Gezien de huidige lagere prijzen zullen deze bedrijven hun tarieven naar verwachting over drie tot zes maanden weer verlagen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino