Re: Voorstellen

21
Ik heb even een topic aangemaakt voor deze foto's.
Willen jullie de foto misschien ook daar uploaden. Is erg leuk om het in een topic te verzamelen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

23
MichaelvDuuren schreef: wo 05 apr 2023, 18:15 Prachtige machines allemaal zeg!
Ik zie zowel machines met en zonder PID voorbij komen. Is deze nou wenselijk of maakt het niet zoveel verschil? Het scheelt vaak toch weer een paar honderd euro
Afbeelding
Die van mij hebben niet eens een pomp.
PID op een warmtewisselaar heeft niet zoveel zin. Daarom zie je ook veel machines zonder. Vooral enkele boiler machines (SBDU) hebben er baat bij, en je ziet ze ook op de meeste dubbele boiler machines. Het hangt dus nogal af van het soort machine.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

24
Ik vind de PID wel prettig. Lage temperatuur voor donker gebrande bonen, hogere temperatuur voor licht gebrande bonen. Is toch weer een variabele waar je invloed op hebt. Maar als je net begint is het niet echt noodzakelijk, is zoveel meer wat je ook onder de knie moet krijgen. Zou gewoon met een tweedehands apparaat beginnen, en dan kom je er vanzelf achter waar je behoefte aan hebt, en dan kan je later upgraden als dat nodig is.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

25
Ja, maar op een HX werkt dat dus niet zo....

De temperatuur in de boiler is maar indirect van invloed op de temperatuur van het zetwater.
Een simpele pressostaat is dan nauwkeurig genoeg
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

27
Zou lekker een HX zoeken met een E61 zetgroep. Ben je van het ontdekken van temp surfen af en kun je lekker starten. Kun je ook makkelijk even melk opstomen en voor onderhoud kun je naar een adres wat wij hier aankaarten als goed adres. Geeft stukje zekerheid.

Ps een filterdrager is geen piston en daarom zoek je geen piston machine.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

28
bobbee schreef:Zou lekker een HX zoeken met een E61 zetgroep. Ben je van het ontdekken van temp surfen af en kun je lekker starten. Kun je ook makkelijk even melk opstomen en voor onderhoud kun je naar een adres wat wij hier aankaarten als goed adres. Geeft stukje zekerheid.

Ps een filterdrager is geen piston en daarom zoek je geen piston machine.
Afbeelding
Hahaha oké
Afbeelding
al doende leert men.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk