gilleko B. schreef: do 20 apr 2023, 12:16
Rolex zou een pussymagnet moeten zijn, maar heb er nooit wat van gemerkt. Let wel, het eerste merk dat polshorloges promote voor heren (in een tijd dat heren een zak horloge droegen en dames een polshorloge), eerste stof en waterdichte horloge (Oystercase, dame die het kanaal er mee overzwom), eerste automatische uurwerk (mbv rotor). De naam Rolex kwam later, Hans Wilsdorf (een naar Zwitserland uitgeweken Beierse vrij geniale man) wilde een naam die je over ter wereld hetzelfde uitsprak. Ja ondanks de pooierachtige uitstraling van dat merk, het is niet niks.
Qua marketing moet je ze het nageven, samen met merken als Nike, McD en CocaCola een van de sterkste merken ter wereld echt iedereen kent het. Ik vind horloges en in het bijzonder mechanische horloges ook facinerend en dat was ook het eerste waar dit me aan deed denken. Maar van een investering aspect is bij de moonraker helaas geen sprake, wel gaaf, een echt hebbedingetje zou je kunnen zeggen.
@Han, een horloge vernoemd naar een Amerikaans autorace spektakel, eerst feet dan pas meters op dieptebepaling en een horloge met de lunette in kleuren van de grootste Amerikaanse luchtvaartmaatschappij. Volgens mij richt Rolex zich al sinds halverwege de jaren zestig met marketing voor een groot deel op de Amerikaanse markt, dus dat is opzich niet gek.
@Ypuh, Kekke chrono!!
We dwalen af jongens, koffietijd!