End game grinder

21
Ik heb zojuist besloten om voor de Weber Key te gaan Hoe meer ik daarover las en hoe vaker ik hem zag hoe meer mijn enthousiasme toenam. De kleine voetprint, doorontwikkeling naar mk2 versie en meer dan 50% lagere aanschafprijs dan de EG1 (nog steeds een flinke hap euro’s) maakt dat ik deze keuze maak.
De maler zal vooral voor espresso en melkdranken gebruikt worden met medium gebrande bonen. Voor filter ga ik nog wel een keer rondkijken om een stap hoger te komen dan de commandante die ik nu gebruik.
Heb door al het lezen en kijken van reviews wel geleerd dat de perfecte maler voor espresso en filter niet bestaat. Iedere maler heeft zijn voors en tegens en aan iedere nieuwe workflow zul je moeten wennen. Ik verwacht veel plezier te gaan beleven aan de Key Is het mijn endgame maler….zou zomaar eens kunnen.

Re: End game grinder

23
Ik ben ook al blij met mijn HG-1. De key zou voor mij weinig toevoegen (het handmalen vind ik niet erg, al zou de gearbox van de HG-2 wel fijn zijn.

Maar het is een absurde bak geld inderdaad.

Geniet ervan!
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Re: End game grinder

28
Ja het is wel brutaal wat hier gebeurt! Aan de andere gebeurt dit op een plek op aarde waar anders wordt omgegaan met kopiëren en is daar geen wet die dat verbied. Het stomme is dat mischief gewoon mooi spul goed namaakt. Van de maler weet uiteraard niks maar de Lunar van hun schijnt net zo goed te zijn en hun filterbakjes ook. Raar merk, dat is het zeker! Als je dit kunt namaken dan kun je ook zelf dingen ontwikkelen en misschien nog wel mooier maken dan wat er is! Snap dat niet, het gezeik van plagiaat is toch niet iets waar je mee bezig wilt zijn lijkt mij...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: End game grinder

29
En de reden dat de concurrent een veel hogere prijs moet vragen is omdat die al het onderzoek gedaan hebben en tig test versies hebben moeten maken alvorens ze tot het eindproduct zijn gekomen. Dat zouden wij als liefhebbers moeten koesteren en daarom niet dit goedkopere namaakprut kopen. Maar dat is puur mijn mening

Re: End game grinder

30
Bij twijfel tussen een eg-1 vanwege de hoge prijs (begrijpelijk) en the key van weber voor ongeveer de helft van de prijs had je ook een middenweg kunnen inslaan met een kafatek mc6 :D

Niet zo heel veel prijsverschil ook tussen mc6 en the key.
Espressomachine: Strietman CT1(coming soon)

Maler: DF83V
SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
DLC Espresso burrs