Bert K schreef:Hey, goed nieuws! Daar ga je lol van hebben. Ik heb van de week nieuwe maalschijven in de Rossi gezet. Was nog helemaal niet nodig, dacht ik, maar ach, wie weet maakt het uit...
Nou, dat maakte zeker uit! In plaats van mooi fijn maalsel, wat ik al had, kan ik nu doorgaan naar superfijn meel, denk poedersuiker. Dat is te fijn, duidelijk, maar ik heb nu marge naar beide kanten, geweldig.
Mods voor de Rossi: van 40 standen naar 80 standen is wel nuttig, ik heb de aangebouwde tamper er meteen afgehaald, en je kan ook het autostopmechanisme eruit schroeven. Dat zit in de doser, en is alleen nuttig in de horeca, als je een volle doser gebruikt. Die autostop laat het maalsel nogal alle kanten op sproeien, dus dat heb ik er maar uit gehaald. Ik denk nog na over doserless, maar dat is een flinke ingreep.
ja ik kijk er ook erg naar uit. ben bang dat de hele maler nogal fors is, maar kon nergens vinden welke bonenhouders (ben de naam ff kwijt) passen & wat bescheidener zijn.
ook: snap nog niet helemaal hoe dat autostop mechanisme werkt en wat het doet.
en wbt die 80-step mod. kon die instelschijf nergens vinden helaas. las wel dat hij vrij makkelijk stepless te maken is dmv loodgieters-tape. Enige ervaring daarmee?