Re: The Traveling Chemex

22
Zal me vandaag of morgen bezig houden met een stand-off tegen mijn eigen methode, tegelijkertijd met dezelfde hoeveelheden.

Maar de chemex heeft sowieso al een enorm goede indruk gegeven, de koffie is gewoon echt, zoals men dat zegt, en zoals ik dan dacht dat het confirmation bias of marketing was oid, zacht. En het schenken is leuk :P

Vind alleen de kosten van de filters wat jammer, 8c per stuk en (volgens mij) alleen online te koop.

23
Filters zijn ook te koop bij The Golden Coffeebox en Brandmeester's.

Is er nog iemand die interesse heeft om de Chemex eens zelf te proberen?

25
Hoenen schreef:Zal me vandaag of morgen bezig houden met een stand-off tegen mijn eigen methode, tegelijkertijd met dezelfde hoeveelheden.

Maar de chemex heeft sowieso al een enorm goede indruk gegeven, de koffie is gewoon echt, zoals men dat zegt, en zoals ik dan dacht dat het confirmation bias of marketing was oid, zacht. En het schenken is leuk :P

Vind alleen de kosten van de filters wat jammer, 8c per stuk en (volgens mij) alleen online te koop.
Ik vond de koffie ook zacht.En jet is gewoon een leuk ding om koffie mee te maken.Morgen krijgt mijn moeder hem. :D
Zelf een week zonder espresso gezeten dankzij een kapotte Quick.
Sinds gisteren weer aan de machiato's en espresso.Wat heb ik dat gemist.

28
cremalover schreef:Mijn moeder vind de koffie uit de chemex erg lekker Jeroen. :D
Ze krijgt uiteraard wel regelmatig vers gebrande Cubaan. :mrgreen:
Kijk da's mooi. Dank voor je feedback!

Wie wil de Chemex nog eens proberen?

30
Stond op het punt er 1 te kopen, maar eerst even een testdrive klinkt super! Dus bij deze meld ik me graag aan! En zal ik mijn bevindingen posten, super initiatief.
Expobar Brewtus III - vaste waterleiding + externe rotarypomp, Mazzer Super Jolly, Gene Café, Serie Reg Barber Tampers