Re: Smaakintensiteit koffie uit Jura J5 valt tegen...?

21
Spironski schreef:
rajdiederen schreef:Je mag van me aannemen dat het traject Limburg <> groningen regelmatig wordt gereden ... En er zijn er hier meer op het forum die dit doen :-)
Ah, rijd jij dat ook? Mag je me dan eens uitleggen hoe jouw route is, dat die 100km scheelt!
We rijden sinds een paar maanden een Polo Blue Motion.Belastingvrij dieselrijden.1 op 25 gemiddeld.
Had persoonlijk liever een GS3 paddle gekocht maar kon haar niet overtuigen. :?
Tja, ik een oude grote Saab, 1:11...
Ehh... zei ik iets over afstand? Beetje vergeetachtig ;)

Anyhow.. mijn route is simpel: Landgraaf via Selfkant bij Born de A2 op, A73 en dan via Nijmegen, Zwolle, Assen naar Groningen.

En ja, wij rijden met enige regelmaat naar Groningen (familie / vrienden). Wellicht kunnen we carpoolen.. onze Mondeo is niet onzuinig, maar we zitten qua verbruik heel wat dichter bij de Saab dan bij de Polo :(.....

Ohja de enige aanpassing in het traject: we gaan bij Geleen altijd even de autoweg af om de tank in Maasmechelen vol te maken. Scheelt op een volle tank een 10 euro... dat is toch weer een halve kilo koffie :)

Re: Smaakintensiteit koffie uit Jura J5 valt tegen...?

22
Jura_Impressa schreef:Wij zitten in Vlaardingen (ten westen van Rotterdam). Afspraak maken kan via 010-248 93 30 of via ron@coffeefactory.nl
Hallo Ron,

Bedankt voor het aanbod, ik hou het even in het achterhoofd... is toch zeker 400km rijden (heen en terug).

A propos: ik las (op het extreem betrouwbare kieskeurig.nl) dat ergens in de J5 een lastig verstopt zeefje verstopt kan raken, met dit soort gevolgen. Iemand enig idee waar dit over gaat en of dit kan kloppen?

Gr.!

Re: Smaakintensiteit koffie uit Jura J5 valt tegen...?

23
rajdiederen schreef:
Spironski schreef:
rajdiederen schreef:Je mag van me aannemen dat het traject Limburg <> groningen regelmatig wordt gereden ... En er zijn er hier meer op het forum die dit doen :-)
Ah, rijd jij dat ook? Mag je me dan eens uitleggen hoe jouw route is, dat die 100km scheelt!
We rijden sinds een paar maanden een Polo Blue Motion.Belastingvrij dieselrijden.1 op 25 gemiddeld.
Had persoonlijk liever een GS3 paddle gekocht maar kon haar niet overtuigen. :?
Tja, ik een oude grote Saab, 1:11...
Ehh... zei ik iets over afstand? Beetje vergeetachtig ;)

Anyhow.. mijn route is simpel: Landgraaf via Selfkant bij Born de A2 op, A73 en dan via Nijmegen, Zwolle, Assen naar Groningen.

En ja, wij rijden met enige regelmaat naar Groningen (familie / vrienden). Wellicht kunnen we carpoolen.. onze Mondeo is niet onzuinig, maar we zitten qua verbruik heel wat dichter bij de Saab dan bij de Polo :(.....

Ohja de enige aanpassing in het traject: we gaan bij Geleen altijd even de autoweg af om de tank in Maasmechelen vol te maken. Scheelt op een volle tank een 10 euro... dat is toch weer een halve kilo koffie :)

Daarom hebben wij onze Mondeo 3 maanden geleden ingeruild. :)

Re: Smaakintensiteit koffie uit Jura J5 valt tegen...?

24
cremalover schreef: Daarom hebben wij onze Mondeo 3 maanden geleden ingeruild. :)
Haha en wij hebben 'm net 3 maanden. Prima karretje hoor, enkel het verbruik (zeker niet slecht voor de categorie auto, maar met de huidige brandstofprijzen kan dat wel eens pijn doen...).

RIj van de zaak in een wezenlijk snellere Diesel... en die gebruikt 50% minder. Helaas rijden we te weinig om Diesel rendabel te maken...

Re: Smaakintensiteit koffie uit Jura J5 valt tegen...?

25
Ehh... zei ik iets over afstand? Beetje vergeetachtig ;)
Oeps, my bad! haalde de boel een beetje door elkaar... Ik ga eens kijken naar de route, ik volg altijd maar simpel Truus (onze navigatie) :oops: .

Helaas rijden we te weinig om Diesel rendabel te maken...
idem...

Vreselijk Off Topic dit, trouwens! Daar zou iemand op moeten letten! ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Smaakintensiteit koffie uit Jura J5 valt tegen...?

26
Spironski schreef:
Ehh... zei ik iets over afstand? Beetje vergeetachtig ;)
Oeps, my bad! haalde de boel een beetje door elkaar... Ik ga eens kijken naar de route, ik volg altijd maar simpel Truus (onze navigatie) :oops: .

Helaas rijden we te weinig om Diesel rendabel te maken...
idem...

Vreselijk Off Topic dit, trouwens! Daar zou iemand op moeten letten! ;)
Truus?
Dat is die zanikende versie met een kaart op schoot?? :D :D

Re: Smaakintensiteit koffie uit Jura J5 valt tegen...?

27
Truus?
Dat is die zanikende versie met een kaart op schoot?? :D :D
Ha ha, nee hoor, die dagen zijn gelukkig voorbij :o . Dit is de versie die zo aandringt: "rijd alstublieft naar de gemarkeerde route".

Ohja de enige aanpassing in het traject: we gaan bij Geleen altijd even de autoweg af om de tank in Maasmechelen vol te maken. Scheelt op een volle tank een 10 euro... dat is toch weer een halve kilo koffie :)
De route die ik rijd is eigenlijk dezelfde, en toch meen ik dat die 365 km. was... komende week nog maar eens opletten dan. Dat van Maasmechelen ga ik onthouden, is voor mij een hele kilo groene bonen! En zo zijn we weer terug bij koffie, godzijdank ;).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Smaakintensiteit koffie uit Jura J5 valt tegen...?

28
rajdiederen schreef:A propos: ik las (op het extreem betrouwbare kieskeurig.nl) dat ergens in de J5 een lastig verstopt zeefje verstopt kan raken, met dit soort gevolgen. Iemand enig idee waar dit over gaat en of dit kan kloppen?
Valt erg mee, het zeefje is voor iedere sterveling gewoon bereikbaar, komt geen gereedschap aan te pas. Maar je moet even weten waar je moet zijn voor het juiste effect. Maar dat hebben we met meer dingen :-)

Ik kan je die instructie (met illustraties) eventueel e-mailen. Weet ook jij waar je moet zijn!
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Re: Smaakintensiteit koffie uit Jura J5 valt tegen...?

29
Spironski schreef:
Truus?
Dat is die zanikende versie met een kaart op schoot?? :D :D
Ha ha, nee hoor, die dagen zijn gelukkig voorbij :o . Dit is de versie die zo aandringt: "rijd alstublieft naar de gemarkeerde route".

Ohja de enige aanpassing in het traject: we gaan bij Geleen altijd even de autoweg af om de tank in Maasmechelen vol te maken. Scheelt op een volle tank een 10 euro... dat is toch weer een halve kilo koffie :)
De route die ik rijd is eigenlijk dezelfde, en toch meen ik dat die 365 km. was... komende week nog maar eens opletten dan. Dat van Maasmechelen ga ik onthouden, is voor mij een hele kilo groene bonen! En zo zijn we weer terug bij koffie, godzijdank ;).
Eindelijk weer bij de koffie idd :-)

(tav dat tanken: neem vanaf de A76 bij Geleen afslag Antwerpen en verlaat de Belgische autoweg op de eerste afslag. Direct na het verlaten van de autoweg kom je op een rotonde. Op die rotonde ligt een Esso tankstation... en daar moet je wezen. Ook interessant voor tabak, mocht je roken.

Je moet er wel voor 20.00 zijn, daarna gaat de prijs omhoog en ben je meer kwijt dan in NL...

Gr.

Re: Smaakintensiteit koffie uit Jura J5 valt tegen...?

30
Jura_Impressa schreef:
rajdiederen schreef:A propos: ik las (op het extreem betrouwbare kieskeurig.nl) dat ergens in de J5 een lastig verstopt zeefje verstopt kan raken, met dit soort gevolgen. Iemand enig idee waar dit over gaat en of dit kan kloppen?
Valt erg mee, het zeefje is voor iedere sterveling gewoon bereikbaar, komt geen gereedschap aan te pas. Maar je moet even weten waar je moet zijn voor het juiste effect. Maar dat hebben we met meer dingen :-)

Ik kan je die instructie (met illustraties) eventueel e-mailen. Weet ook jij waar je moet zijn!
Dat zou super zijn! Ik probeer het graag uit! (alle documentatie is welkom :p)

Mijn mail adres: robin punt diederen apestaartje gmail punt com :) (anti spam he)

Ik laat snel weten of het effect heeft!